Lekcja z Profesorem Śmiercią
Nauczyciel i jego podopieczni to zaopatrzone w swe podstawowe atrybuty, a więc kosę i czarną szatę, postaci śmierci.
Dźwięk dzwonka sygnalizuje rozpoczynającą się właśnie lekcję. Pedagog stara się zapanować nad grupą nieznośnych uczniów, zainteresować ich poważnym tematem zajęć i zachęcić do dyskusji o głównych przyczynach umieralności ludzi na świecie. Scena ta jest tym bardziej intrygująca i zaskakująca dla odbiorcy, gdy okazuje się, kim są i jak wyglądają bohaterowie spotu.
W dalszej części spotu "Profesor Śmierć" pyta uczniów o główne powody zgonów ludzi. Widz dowiaduje się, że najważniejszym z nich jest głód, natomiast podstawowym zagrożeniem dla przedstawionych bohaterów (śmierci) w ich „pracy” jest Action Internationale Contre la Faim (Międzynarodowa Akcja Przeciwko Głodowi), organizacja pozarządowa, która jest zarazem nadawcą tejże kampanii.
Nauczyciel przestrzega swych podopiecznych przed „pogarszającą się” sytuacją; jak wskazuje: „In 2009 you COULD cut down nearly 1 bilion and now no more than 842 milion” ("W 2009 roku mogliśmy pozbawić życia blisko biliona ludzi, obecnie liczba ta wynosi nie więcej niż 842 miliony"), a AICF działa już od ponad 35 lat. Co więcej, organizacja ta angażuje w swe działania coraz większą część społeczności lokalnych, w tym również lekarzy, inżynierów, wolontariuszy tworząc tym samym ludzki łańcuch, aby walczyć w ten sposób ze zjawiskiem śmierci głodowej.
Kampania stworzona przez francuską agencję Broca & Wernicke wykorzystując absurd sytuacji zaciekawia i bawi odbiorcę. Komizm ten wyraźny jest np. w dyskusji bohaterów, którzy próbują pocieszyć się w tej ciężkiej chwili, podkreślając, iż inne okoliczności, takie jak nieszczęśliwa miłość, wypadki czy kara śmierci pozwolą im nadal wykonywać swoją pracę.
Kampania zachęca do wspierania i zaangażowania się w działania AICF, której celem jest walka z głodem na świecie. Do 2009 roku organizacja ta prowadziła swe akcje w ponad 40 państwach pomagając tym samym około 5 milionom ludzi.
Ewa Zasada
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka
-
31.10.2024
Poszły z dymem