logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > slider > LEGO Braille Bricks po polsku
06.05.2025
Tematy: Z Misją

LEGO Braille Bricks po polsku



Klocki LEGO Braille Bricks trafią do dzieci z niepełnosprawnością wzroku w Czechach, Węgrzech i Polsce. Ich celem jest wsparcie nauki alfabetu Braille’a w sposób dostępny, angażujący i przyjemny – poprzez zabawę. Od momentu uruchomienia projektu w 2020 roku, zestawy są już dostępne w 35 krajach i wykorzystywane przez ponad 54 000 wykwalifikowanych terapeutów, nauczycieli i innych specjalistów.

Jak to wygląda w praktyce? LEGO Braille Bricks to specjalnie zaprojektowane klocki LEGO z wypustkami odpowiadającymi literom, cyfrom i symbolom alfabetu Braille’a. Każdy klocek posiada również nadrukowany znak, dzięki czemu zestawu mogą wspólnie używać dzieci niewidome oraz widzący nauczyciele, rówieśnicy czy członkowie rodziny. Zestawom   edukacyjnym   towarzyszy   również   program   pedagogiczny   wykorzystujący   ideę   nauki poprzez zabawę  i  zawierający inspiracje  dla nauczycieli  do prowadzenia zajęć  z wykorzystaniem klocków.

Według danych Światowej Organizacji Zdrowia, aż 19 milionów dzieci na świecie żyje z niepełnosprawnością wzrokową, z czego 1,4 miliona ma nieodwracalną utratę wzroku. Fundacja LEGO podkreśla, że każdy ma prawo do edukacji i zabawy – niezależnie od poziomu sprawności. Z tego powodu zestawy LEGO Braille Bricks są dystrybuowane bezpłatnie do wybranych szkół, instytucji i organizacji wspierających dzieci z dysfunkcją wzroku. W tym zakresie Fundacja LEGO współpracuje z Polskim Związkiem Niewidomych.

Szkoły i instytucje zainteresowane otrzymaniem zestawów mogą znaleźć więcej informacji na stronie www.LEGOBrailleBricks.com.

oprac. Karolina Sendal

 

 

 

niewidomi Lego Braille Lego Braille Bricks polski związek niewidomych







12.06.2025 polecamy

Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?


„Jesteśmy tu, bo mamy dość!” – mówi Sebastian Stankiewicz w najnowszym spocie społecznym. Ale to nie zapowiedź filmu akcji. To apel o empatię wobec kur, które całe życie spędzają w ciasnych klatkach. Stowarzyszenie Otwarte Klatki w kampanii „Gang troski o nioski” pokazuje, że każdy z nas może zmienić los tych zwierząt. Warunki przystąpienia? Troska, dostęp do internetu i kilka minut tygodniowo. W akcję włączył się aktor, Sebastian Stankiewicz, znany m.in. z serialu Edukacja xD, a także roli szpaka Mateusza w Akademii pana Kleksa. Mroczny klimat, jasny cel Spot stylizowany jest na scenę z Podziemnego kręgu – ciemne pomieszczenie, tłum ludzi, napięcie w...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 20.06.2025Wydarzenia

    AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca

  • 16.06.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Sprzęt sportowy za darmo. Wystarczy aplikacja

  • 13.06.2025Wydarzenia

    Głosuj codziennie! Pomóż dzieciakom wygrać

  • 12.06.2025Kampanie

    Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?

  • 11.06.2025Kreacje / printy

    Po stronie mocy korników

  • 10.06.2025Kreacje / printy

    Dostrój się do drogi

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek