logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Łatwiejsza droga banana i ananasa
02.07.2012
Tematy: Wydarzenia

Łatwiejsza droga banana i ananasa



Organizacje Banana Link, Peuples Solidaires, BanaFair i NaZemi prowadzą kampanię na rzecz sprawiedliwego i zrównoważonego łańcucha dostaw bananów i ananasów „Make Fruit Fair!” Ma ona na celu przekonanie europarlamentarzystów i europarlamentarzystek do stworzenia regulacji uniemożliwiających supermarketom nadużywanie swojej siły rynkowej. Obecna sytuacja, zdaniem inicjatorów, wywiera negatywny wpływ na pracowników zarówno dużych plantacji, jak i drobnych rolników oraz całych społeczności w krajach Globalnego Południa. „Make Fruit Fair!” nawołuje także do zrewidowania ustawy dotyczącej ochrony konkurencji celem ograniczenia konsekwencji nierównowagi sił na całej długości łańcucha dostaw.

Prowadzący akcję sygnalizują, że na plantacjach w Ameryce Łacińskiej i Afryce nie przestrzega się  praw człowieka, zarobki są niskie, warunki pracy trudne, a brak odpowiednich standardów w zakresie bezpieczeństwa i zdrowia naraża na kontakt z toksycznymi produktami chemii rolnej i pracę w skażonym i zdewastowanym środowisku. Drobni rolnicy zaś za otrzymywane zapłaty nie są w stanie pokryć nawet kosztów produkcji i nierzadko zmuszeni są do całkowitego wycofywania się z dotychczasowej działalności.

Petycja zawiera apel o objęcie obecnie przygotowywanym kodeksem postępowania zamorskich i niebezpośrednich dostawców, aby zapewnić im możliwość wnoszenia skarg dotyczących postępowania supermarketów do europejskich organów egzekucyjnych oraz ustanowienie rzecznika lub innego niezależnego organu kontrolnego. Można ją podpisać na stronie stopsupermarkets.makefruitfair.org.uk.

 








03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 15.05.2025Wydarzenia

    Ruszył 66. sezon Koncertów Chopinowskich

  • 14.05.2025Wydarzenia

    Tak wygląda „Świński los” – nietypowy escape room już w Warszawie

  • 14.04.2025Wydarzenia

    Nie wyrzucaj ubrań do odpadów zmieszanych!

  • 23.03.2025Wydarzenia

    Operacja Czysta Rzeka

  • 20.03.2025Wydarzenia

    Polski Buk z Dalkowa zwycięzcą konkursu Europejskie Drzewo Roku 2025!

  • 10.02.2025Wydarzenia

    Sadyba Best Mall z innowacyjnym rozwiązaniem dla osób niewidomych i niedowidzących

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek