logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Wydarzenia
   ──────  02.07.2012

Łatwiejsza droga banana i ananasa



Organizacje Banana Link, Peuples Solidaires, BanaFair i NaZemi prowadzą kampanię na rzecz sprawiedliwego i zrównoważonego łańcucha dostaw bananów i ananasów „Make Fruit Fair!” Ma ona na celu przekonanie europarlamentarzystów i europarlamentarzystek do stworzenia regulacji uniemożliwiających supermarketom nadużywanie swojej siły rynkowej. Obecna sytuacja, zdaniem inicjatorów, wywiera negatywny wpływ na pracowników zarówno dużych plantacji, jak i drobnych rolników oraz całych społeczności w krajach Globalnego Południa. „Make Fruit Fair!” nawołuje także do zrewidowania ustawy dotyczącej ochrony konkurencji celem ograniczenia konsekwencji nierównowagi sił na całej długości łańcucha dostaw.

Prowadzący akcję sygnalizują, że na plantacjach w Ameryce Łacińskiej i Afryce nie przestrzega się  praw człowieka, zarobki są niskie, warunki pracy trudne, a brak odpowiednich standardów w zakresie bezpieczeństwa i zdrowia naraża na kontakt z toksycznymi produktami chemii rolnej i pracę w skażonym i zdewastowanym środowisku. Drobni rolnicy zaś za otrzymywane zapłaty nie są w stanie pokryć nawet kosztów produkcji i nierzadko zmuszeni są do całkowitego wycofywania się z dotychczasowej działalności.

Petycja zawiera apel o objęcie obecnie przygotowywanym kodeksem postępowania zamorskich i niebezpośrednich dostawców, aby zapewnić im możliwość wnoszenia skarg dotyczących postępowania supermarketów do europejskich organów egzekucyjnych oraz ustanowienie rzecznika lub innego niezależnego organu kontrolnego. Można ją podpisać na stronie stopsupermarkets.makefruitfair.org.uk.

 


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 02.06.2023

    Inicjatywa Tytoń 21 – mniej młodych ludzi uzależni się od palenia


  • 01.06.2023

    Drzewo Roku 2023 – rozpoczynamy głosowanie!


  • 31.05.2023

    „Dyskryminacja osób z niepełnosprawnościami” – premiera raportu Fundacji Avalon


  • 29.05.2023

    Green Caffè Nero rusza z inicjatywą #zKawąNaRowerze


  • 24.05.2023

    Wiosenny Dzień Charta


  • 22.05.2023

    Trwają zgłoszenia do Effie Awards Poland 2023


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek