Las w ogniu w oku
Narkotyki sieją spustoszenie… w kolumbijskiej dżungli. Okazuje się, że szkody wyrządzone przez te używki nie ograniczają sie "tylko" do organizmu osoby uzależnionej i jej najbliższego otoczenia, ale także wpływają negatywnie na środowisko. 14 maja w Kolumbii rozpoczęła się kampania przedstawiająca na reklamach zamkniety w tęczówce oka płonący las – symbol dewastacji i niszczenia przyrody przez człowieka.
Produkcja kokainy w Kolumbii jest ogromnym zagrożeniem dla równikowych lasów. Aby stworzyć przestrzeń uprawną, dotychczas zrównano z ziemią ponad 2 miliony hektarów tropikalnej dżungli, w tym tereny należące do parków narodowych. Powstający podczas palenia lasu dym jest głównym źródłem zanieczyszczenia w Kolumbii.
Kampania realizowana wspólnie przez ONZ i organizację Shared Responsibility została przygotowana przez agencję Leo Burnett. Plakaty opatrzono hasłem "Drugs effects are devastating. Each gram of cocaine consumed around the world, causes the extinction of 4 square meters of colombian jungles." ("Narkotyki niszczą. Każdy gram kokainy spożyty na całym świecie to dewastacja 4 metrów kwadratowych kolumbijskiej dżungli".) Akcja ma na celu uświadomienie ekologicznych skutków hodowli kokainy i zachęcenie do działań mających na celu ochronę szaty roślinnej Kolumbii.
Organizacja Shared Responsibility została założona w 2005 roku. Celem jej działań jest zapobieganie wycinaniu lasów równikowych pod hodowle kokainy.
K. Kondracka
zobacz także
-
14.05.2025Wydarzenia
Tak wygląda „Świński los” – nietypowy escape room już w Warszawie
-
12.05.2025Kampanie
Rak’n’Roll żąda zawieszenia kampanii prezydenckiej
-
08.05.2025Kreacje / printy
Za każdym motocyklistą…
-
08.05.2025Kampanie
„Pomyśl przed” – kampania o bezpieczeństwie na drodze
-
04.05.2025Kampanie
Robert Lewandowski o wykluczeniu
-
25.04.2025Kreacje / printy
„Ghiblification” — tym razem jako sygnał ostrzegawczy