Kąpiel w śmieciach pozostawia na pewno niezapomniane przeżycia. W lipcu i sierpiniu 2003 roku trwała akcja społeczna „Śmieci do śmietnika”. Jej głównym celem jest uświadomienie odbiorcom, że czyste środowisko oraz to, w jaki sposób wygląda ich otoczenie jest zależne od nich samych – od tego, czy korzystają z koszy na śmieci i kontenerów na odpady itp.
Powszechne, znane akcje jak np. coroczne Sprzątanie Świata są bardzo cenne, ale odnoszą się do likwidacji skutków zaśmiecania, a nie przyczyn, dlatego autorzy tej kampanii starali się skupić na samym fakcie śmiecenia.
Niezbędnie jest uświadomienie ludziom by nie niszczyli swojego środowiska naturalnego. Życie w śmieciach nie jest przyjemnością. Jak mówił Dyrektor Zarządzający agencji Publicis „to kwestia świadomości indywidualnych osób, ich odpowiedzialnego podejścia do śmieci, które generują. Skoro zaś to świadomość i nastawienie powinny się zmienić, sięgnęliśmy do najskuteczniejszych narzędzi − sugestywnego przekazu w mediach”. Wszystkie spoty reklamowe oraz ogłoszenia stworzone dla celów kampanii, w tym i charakterystyczne pocztówki, mają na celu wskazywać na problem nieodpowiedzialnego śmiecenia. Autorem oraz organizatorem akcji byłą agencja Publicis, która dostała za nią nagrodę Klubu Twórców Reklamy w 2004 roku.
A. Turbacz
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
01.02.2023
Dąb Fabrykant na Europejskie Drzewo Roku!
-
31.01.2023
Przystanek Zieleń na Mokotowie i Wilanowie
-
27.01.2023
12 książek w 2023 roku. Iga Świątek rzuca fanom wyzwanie czytelnicze
-
26.01.2023
Zrób coś za nic. Zostań dawcą szpiku
-
17.01.2023
Dbaj o siebie
-
16.01.2023
Bolt przedłuża współpracę z Feminoteką