Kąpiel w śmieciach pozostawia na pewno niezapomniane przeżycia. W lipcu i sierpiniu 2003 roku trwała akcja społeczna „Śmieci do śmietnika”. Jej głównym celem jest uświadomienie odbiorcom, że czyste środowisko oraz to, w jaki sposób wygląda ich otoczenie jest zależne od nich samych – od tego, czy korzystają z koszy na śmieci i kontenerów na odpady itp.
Powszechne, znane akcje jak np. coroczne Sprzątanie Świata są bardzo cenne, ale odnoszą się do likwidacji skutków zaśmiecania, a nie przyczyn, dlatego autorzy tej kampanii starali się skupić na samym fakcie śmiecenia.
Niezbędnie jest uświadomienie ludziom by nie niszczyli swojego środowiska naturalnego. Życie w śmieciach nie jest przyjemnością. Jak mówił Dyrektor Zarządzający agencji Publicis „to kwestia świadomości indywidualnych osób, ich odpowiedzialnego podejścia do śmieci, które generują. Skoro zaś to świadomość i nastawienie powinny się zmienić, sięgnęliśmy do najskuteczniejszych narzędzi − sugestywnego przekazu w mediach”. Wszystkie spoty reklamowe oraz ogłoszenia stworzone dla celów kampanii, w tym i charakterystyczne pocztówki, mają na celu wskazywać na problem nieodpowiedzialnego śmiecenia. Autorem oraz organizatorem akcji byłą agencja Publicis, która dostała za nią nagrodę Klubu Twórców Reklamy w 2004 roku.
A. Turbacz
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
15.01.2025
Nie do zastąpienia
-
15.01.2025
Pustułki w zakładach Cemex Polska: udany sezon lęgowy 2024
-
14.01.2025
Co dzieli i jednoczy Europejczyków?
-
14.01.2025
Między bajki włożyć
-
13.01.2025
Literówka
-
11.01.2025
Jak organizować wydarzenia zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju i ESG?