logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Wiedza - Literatura, Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji / 1%, Praca i polityka zatrudnienia, Raportowanie społeczne, Świat
   ──────  25.11.2022

Łączenie pracy z podróżowaniem popularne nie tylko wśród 20-latków



Kiwi.com, wiodąca wyszukiwarka tanich lotów, wraz z agencją badawczą Stem/Mark spytały mieszkańców Europy Środkowo-Wschodniej, w tym Polaków, o to, czy praca zdalna wpłynęła na sposób, w jaki podróżują. Okazuje się, że home office ułatwia podróżowanie i przemieszczanie się – czas zaoszczędzony na dojazdach do pracy Polacy przeznaczają na wyjazdy poza miasto i wydłużenie weekendu.

Wyniki badania wskazują, że pokolenie 20-latków w porównaniu z innymi, cieszy się największą swobodą pracy zdalnej. Ponad 13% ankietowanych w wieku 18-29 lat pracuje z domu w pełnym wymiarze godzin, a co dziesiąty zamierza to zrobić w najbliższym czasie. Do tego ponad 13% przedstawicieli generacji Z planuje przejść na model hybrydowy. Home office umożliwi „zetkom” regularną pracę z innego kraju (ponad 23%) a niemal 35% z nich zyska czas, który przeznaczy na podróżowanie. Co ciekawe, już w tej chwili ponad 20% przedstawicieli generacji Z przyznaje, że regularnie pracuje z innego kraju i łączy pracę z podróżowaniem (workation).

Workation zyskuje na popularności nie tylko wśród najmłodszych pracowników. Najliczniejsza grupa osób, które chciałyby skorzystać z możliwości pracy zdalnej to pokolenie 40 i 50-latków. Ponad 43% z nich deklaruje, że home office umożliwi im wydłużenie wypoczynku i podróży, który połączą z obowiązkami zawodowymi. Niewiele mniej, bo ponad 40% Polaków w wieku 30-44 lat deklaruje, że dzięki pracy zdalnej zyskałoby więcej czasu, który mogłoby przeznaczyć na odpoczynek, a niemal co trzecia (ponad 28%) chętnie wydłużyłaby swój pobyt za granicą, tak by połączyć podróżowanie z obowiązkami zawodowymi. Ponad 10% 30 i 40-latków zamierza skorzystać z home office w pełnym wymiarze godzin.

Workation jest jednogłośnie postrzegane przez Polaków, jako doskonała forma odstresowania się po pracy, co przyczynia się do większej efektywności i wprawia w dobry nastrój (40% pokolenia Z, 36% 30 i 40-latków oraz 35% osób w wieku 44-59 lat).

image by Chalabala

Workation tak, ale pod warunkiem, że będzie szybki internet oraz dogodne warunki do pracy, jak biurko czy aneks kuchenny. To ostatnie jest niezwykle istotne dla pokolenia Z (ponad 47%), a najmniej dla osób w wieku 45-59 lat. Wyniki badania Kiwi.com wskazują również, że ubezpieczenie zdrowotne i medyczne jest najbardziej istotne dla „Gen Z” (ponad 38%), a najmniej dla osób w wieku 45-59 lat. Najmniej wymagające są osoby w grupie 30-44 lata – ponad 22% twierdzi, że jedyna istotna rzecz, to miłe otoczenie.

*Badanie przeprowadzone przez Stem/Mark na zlecenie Kiwi.com zostało wykonane metodą CAWI na reprezentatywnej próbie N=1010 Polaków w wieku od 18 do 59 Realizacja badania została przeprowadzona w październiku 2022  roku.

podróże   |  badania opinii   |  Praca i polityka zatrudnienia   |  badanie   |  home office   |  praca zdalna   |  raportowanie społeczne   |  praca hybrydowa   | 







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 03.02.2023

    Jak rozmawiać z osobą chorą na nowotwór?


  • 03.02.2023

    Zjedz ziemniaczki, będzie deserek — Foodsi organizuje warsztaty less waste


  • 01.02.2023

    Dąb Fabrykant na Europejskie Drzewo Roku!


  • 31.01.2023

    Przystanek Zieleń na Mokotowie i ‎Wilanowie


  • 27.01.2023

    12 książek w 2023 roku. Iga Świątek rzuca fanom wyzwanie czytelnicze


  • 26.01.2023

    Zrób coś za nic. Zostań dawcą szpiku


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek