logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wiedza - Literatura > Łączenie pracy z podróżowaniem popularne nie tylko wśród 20-latków
25.11.2022
Tematy: Wiedza - Literatura, Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji / 1%, Praca i polityka zatrudnienia, Raportowanie społeczne, Świat

Łączenie pracy z podróżowaniem popularne nie tylko wśród 20-latków



Kiwi.com, wiodąca wyszukiwarka tanich lotów, wraz z agencją badawczą Stem/Mark spytały mieszkańców Europy Środkowo-Wschodniej, w tym Polaków, o to, czy praca zdalna wpłynęła na sposób, w jaki podróżują. Okazuje się, że home office ułatwia podróżowanie i przemieszczanie się – czas zaoszczędzony na dojazdach do pracy Polacy przeznaczają na wyjazdy poza miasto i wydłużenie weekendu.

Wyniki badania wskazują, że pokolenie 20-latków w porównaniu z innymi, cieszy się największą swobodą pracy zdalnej. Ponad 13% ankietowanych w wieku 18-29 lat pracuje z domu w pełnym wymiarze godzin, a co dziesiąty zamierza to zrobić w najbliższym czasie. Do tego ponad 13% przedstawicieli generacji Z planuje przejść na model hybrydowy. Home office umożliwi „zetkom” regularną pracę z innego kraju (ponad 23%) a niemal 35% z nich zyska czas, który przeznaczy na podróżowanie. Co ciekawe, już w tej chwili ponad 20% przedstawicieli generacji Z przyznaje, że regularnie pracuje z innego kraju i łączy pracę z podróżowaniem (workation).

Workation zyskuje na popularności nie tylko wśród najmłodszych pracowników. Najliczniejsza grupa osób, które chciałyby skorzystać z możliwości pracy zdalnej to pokolenie 40 i 50-latków. Ponad 43% z nich deklaruje, że home office umożliwi im wydłużenie wypoczynku i podróży, który połączą z obowiązkami zawodowymi. Niewiele mniej, bo ponad 40% Polaków w wieku 30-44 lat deklaruje, że dzięki pracy zdalnej zyskałoby więcej czasu, który mogłoby przeznaczyć na odpoczynek, a niemal co trzecia (ponad 28%) chętnie wydłużyłaby swój pobyt za granicą, tak by połączyć podróżowanie z obowiązkami zawodowymi. Ponad 10% 30 i 40-latków zamierza skorzystać z home office w pełnym wymiarze godzin.

Workation jest jednogłośnie postrzegane przez Polaków, jako doskonała forma odstresowania się po pracy, co przyczynia się do większej efektywności i wprawia w dobry nastrój (40% pokolenia Z, 36% 30 i 40-latków oraz 35% osób w wieku 44-59 lat).

image by Chalabala

Workation tak, ale pod warunkiem, że będzie szybki internet oraz dogodne warunki do pracy, jak biurko czy aneks kuchenny. To ostatnie jest niezwykle istotne dla pokolenia Z (ponad 47%), a najmniej dla osób w wieku 45-59 lat. Wyniki badania Kiwi.com wskazują również, że ubezpieczenie zdrowotne i medyczne jest najbardziej istotne dla „Gen Z” (ponad 38%), a najmniej dla osób w wieku 45-59 lat. Najmniej wymagające są osoby w grupie 30-44 lata – ponad 22% twierdzi, że jedyna istotna rzecz, to miłe otoczenie.

*Badanie przeprowadzone przez Stem/Mark na zlecenie Kiwi.com zostało wykonane metodą CAWI na reprezentatywnej próbie N=1010 Polaków w wieku od 18 do 59 Realizacja badania została przeprowadzona w październiku 2022  roku.

podróże badania opinii Praca i polityka zatrudnienia badanie home office praca zdalna raportowanie społeczne praca hybrydowa







03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 15.05.2025Wydarzenia

    Ruszył 66. sezon Koncertów Chopinowskich

  • 14.05.2025Wydarzenia

    Tak wygląda „Świński los” – nietypowy escape room już w Warszawie

  • 12.05.2025Kampanie

    Rak’n’Roll żąda zawieszenia kampanii prezydenckiej

  • 10.05.2025slider

    Trójka o kobietach w kosmosie

  • 08.05.2025Kreacje / printy

    Za każdym motocyklistą…

  • 08.05.2025Kampanie

    „Pomyśl przed” – kampania o bezpieczeństwie na drodze

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek