Trzech więźniów, trzy różne metody zabijania i jeden skuteczny sposób odroczenia wyroku śmierci. Zgodnie z kampanią Amnesty Interantional (AI) nie trzeba cudu, aby to osiagnąć. Teaz wystarczy zaledwie podpis.
Twórcy kampanii reklamowej „Every signature makes it harder” („Każdy podpis to utrudnia”) za pomocą trzech spójnych tematycznie grafik przekonują do podpisywania petycji przeciwko karze śmierci.
Grafika wykonana przez katarską agencję JWT (Doha, Katar) nie przekonuje. W pierwszej kolejności rażą proprcje kreacji. O ile sam podpis jest wykonany precyzyjnie i skutecznie przykuwa wzrok, o tyle wizerunki więźnia i strażnika – kata są niemalże niewidoczne. Plakaty bardziej nasuwają skojarzenia reklamy pewnej marki spodni, niż walki o prawa człowieka.
Następnie zastanawia przedstawiona na fotografiach sytuacja. Trzy różne labirynty uformowane z podpisów przeciwników procederu, służą wydłużeniu drogi strażnika więziennego – oprawcy, do skazanego. Opóźnienie wzmaga napięcie i może powodować wśród odbiorców refleksje na temat jeszcze większego stresu, przeżywanego przez skazańców, podczas sztucznie wydłużonego oczekiwania.
Założeniem kampanii AI było przekonanie społeczeństwa, że podpisywanie petycji znacznie utrudnia wykonywanie wyroków, a z czasem spowoduje ich zupełne zaprzestanie.
Martyna Kasprzak
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
19.09.2023
Dach nad głową
-
19.09.2023
Paszport do przyszłości
-
18.09.2023
Źrenice
-
14.09.2023
Najlepsze czasy dla potworów
-
13.09.2023
Magiczne pudełko
-
12.09.2023
Ochraniacze dla psychiki