logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kreacje / printy > Labirynt podpisu
12.08.2013
Tematy: Kreacje / printy

Labirynt podpisu



Trzech więźniów, trzy różne metody zabijania i jeden skuteczny sposób odroczenia wyroku śmierci. Zgodnie z kampanią Amnesty Interantional (AI) nie trzeba cudu, aby to osiagnąć. Teaz wystarczy zaledwie podpis.

Twórcy kampanii reklamowej „Every signature makes it harder” („Każdy podpis to utrudnia”) za pomocą trzech spójnych tematycznie grafik przekonują do podpisywania petycji przeciwko karze śmierci.

Grafika wykonana przez katarską agencję JWT (Doha, Katar) nie przekonuje. W pierwszej kolejności rażą proprcje kreacji. O ile sam podpis jest wykonany precyzyjnie i skutecznie przykuwa wzrok, o tyle wizerunki więźnia i strażnika – kata są niemalże niewidoczne. Plakaty bardziej nasuwają skojarzenia reklamy pewnej marki spodni, niż walki o prawa człowieka.

Następnie zastanawia przedstawiona na fotografiach sytuacja. Trzy różne labirynty uformowane z podpisów przeciwników procederu, służą wydłużeniu drogi strażnika więziennego – oprawcy, do skazanego. Opóźnienie wzmaga napięcie i może powodować wśród odbiorców refleksje na temat jeszcze większego stresu, przeżywanego przez skazańców, podczas sztucznie wydłużonego oczekiwania.

Założeniem kampanii AI było przekonanie społeczeństwa, że podpisywanie petycji znacznie utrudnia wykonywanie wyroków, a z czasem spowoduje ich zupełne zaprzestanie.

Martyna Kasprzak








06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 11.06.2025Kreacje / printy

    Po stronie mocy korników

  • 10.06.2025Kreacje / printy

    Dostrój się do drogi

  • 08.06.2025Kreacje / printy

    W chłodni

  • 06.06.2025Kreacje / printy

    Zepsute bajki

  • 30.05.2025Kreacje / printy

    Real Reality Show

  • 08.05.2025Kreacje / printy

    Za każdym motocyklistą…

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek