logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Kurtka Franza Maurera zlicytowana dla WOŚP za rekordową kwotę
03.02.2020
Tematy: Wydarzenia, Polska, Aktywizacja i społeczeństwo obywatelskie, Konsumpcjonizm i konsumenci, Kultura i sztuka, Organizacje pozarządowe / NGO

Kurtka Franza Maurera zlicytowana dla WOŚP za rekordową kwotę



Zakończyła się aukcja Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, na której można było wylicytować oryginalną skórę, którą Franz Maurer nosił w kultowym filmie „Psy” z 1992 roku. Zainteresowanie filmowym gadżetem przerosło najśmielsze oczekiwania organizatorów – dzięki słynnej kurtce na konto WOŚP wpłynie 100 600 złotych.

Dla porównania: uznawany za najcenniejszy przedmiot tegorocznych aukcji – replika medalu noblowskiego Olgi Tokarczuk – poszła pod młotek za 106 000 złotych. Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy potwierdziła, że kurtka przekazana na aukcję przez Bogusława Lindę jest aktualnie piątym najdroższym przedmiotem tegorocznej zbiórki (stan na 30.01).

Brązowa skóra z filmu „Psy” była wyznacznikiem męskiego stylu w pierwszej połowie lat 90-tych. Kultowa kurtka z zagranicznymi naszywkami, nieco starta i podkreślająca charakter noszącego ją bohatera, stała się w Polsce odpowiednikiem stroju Toma Cruise’a z „Top Gun” i miała ogromny udział w budowaniu legendy filmu i Franza Maurera. Jest bez wątpienia jednym z najważniejszych kostiumów w historii polskiej kinematografii.

psy zdrowie Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy kultura WOSP Aktywizacja i społeczeństwo obywatelskie 28. finał WOŚP licytacje Bogusław Linda Franz Maurer


Nazwa wydarzenia:
Rekordowa kwota uzyskana na aukcji WOŚP za kurkę Franza Maurera z filmu „Psy”
Tematy:
Aktywizacja i społeczeństwo obywatelskie, Konsumpcjonizm i konsumenci, Kultura i sztuka, Organizacje pozarządowe / NGO
Kraje:
Polska
Nadawca:
Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy





06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 19.07.2025Kampanie

    Odwiedź kulturę na wakacjach

  • 14.07.2025Kampanie

    To zdjęcie wciąż się ładuje. Poruszająca kampania o Alzheimerze

  • 12.07.2025Kreacje / printy

    Kwiaty

  • 10.07.2025Kreacje / printy

    Nie ma powodu do świętowania

  • 09.07.2025slider

    Pierwsza w historii lalka Barbie z cukrzycą typu 1

  • 08.07.2025Kampanie

    Krystian, który nie miesza. Paradokument w słusznej sprawie

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek