logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > „Kulinarnie Mocni” otwierają nowy rok wspólnym gotowaniem
15.01.2020
Tematy: Wydarzenia, Polska, Edukacja, Ekologia i środowisko, Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji / 1%, Konsumpcjonizm i konsumenci, Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia

„Kulinarnie Mocni” otwierają nowy rok wspólnym gotowaniem



Ale jaja! – pod takim hasłem odbyła się druga odsłona warsztatów kulinarnych w ramach programu edukacyjnego „Kulinarnie mocni”. To wspólna inicjatywa Federacji Polskich Banków Żywności oraz firmy McCormick, właściciela marki Kamis, którzy kolejny raz uczą zdrowego i pomysłowego gotowania oraz mądrego zarządzania produktami. Piąta edycja programu zwraca szczególną uwagę na problem marnowania żywności.

Tym razem na temat przewodni wybrano jajka – produkt łatwo dostępny, który można wykorzystać w kuchni na wiele sposobów. W połączeniu z przyprawami i nawet niewielką ilością dodatków pozwala przygotować pożywne posiłki bez względu na porę dnia i preferencje smakowe – od wytrawnych do słodkich dań. Choć powyższe zdanie brzmi jak truizm, może mieć kluczowe znaczenie w niejednej kuchni. Najnowszy raport Federacji Polskich Banków Żywności „Nie marnuj jedzenia 2019”[1] podaje bowiem, że jednym z powodów marnowania żywności jest… mała kreatywność przy przygotowywaniu posiłków.

Choć trudno w to uwierzyć, aż 10 procent badanych przyznaje, że wyrzuca jedzenie, bo nie ma pomysłu na wykorzystanie danego produktu! To chyba najbardziej absurdalny powód marnowania jedzenia, dlatego razem z marką Kamis chcemy inspirować i udowadniać, że naprawdę w prosty sposób można wyczarować pyszne danie z dowolnego produktu – komentuje Dorota Jezierska, wiceprezeska Federacji Polskich Banków Żywności.

Dlatego podczas warsztatów Kulinarnie Mocni organizatorzy zachęcają do otwartości na smaki i nowe doświadczenia podczas gotowania. Kolosalne znaczenie ma także nauka technik kulinarnych, dzięki którym łatwiej eksperymentować w kuchni – modyfikować przepisy, zamieniać produkty na inne i tworzyć własne kompozycje smakowe.

Kulinarnie Mocni to inicjatywa edukacyjna Federacji Polskich Banków Żywności i firmy McCormick, właściciela marki Kamis. Od 2015 roku w ramach inicjatywy zorganizowano 1700 warsztatów dla ponad 24 tysięcy osób z całej Polski. Podczas lokalnych warsztatów trenerzy i eksperci ds. żywienia Banków Żywności przekazują zdobytą wiedzę kulinarną wszystkim uczestnikom Programu Operacyjnego Pomoc Żywnościowa. Więcej informacji o akcji oraz bazę przepisów kulinarnych można znaleźć na stronie: www.kulinarniemocni.pl.

[1] Na podstawie: „Badanie ilościowe na reprezentatywnej próbie Polaków powyżej 18. roku życia w aspekcie marnotrawstwa żywności”, prof. Dr hab. D. Kołożyn – Krajewska, dr inż. B. Bilska, dr inż. M. Tomaszewska, SGGW 2019

gotowanie kamis McCormick edukacja Ekologia i środowisko konsumpcjonizm konsumenci Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji Federacja Polskich Banków Żywności warsztaty kulinarne jajka


Nazwa wydarzenia:
Druga edycja warsztatów kulinarnych w ramach programu edukacyjnego „Kulinarnie mocni”
Czas:
2020.1.10
Tematy:
Edukacja, Ekologia i środowisko, Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji / 1%, Konsumpcjonizm i konsumenci, Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia
Kraje:
Polska
Nadawca:
Federacja Polskich Banków Żywności oraz McCormick, właściciel marki Kamis
Media:
warsztaty kulinarne, strona internetowa





03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 12.06.2025Kampanie

    Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?

  • 11.06.2025Kreacje / printy

    Po stronie mocy korników

  • 10.06.2025Kreacje / printy

    Dostrój się do drogi

  • 10.06.2025Wydarzenia

    Drzewo Roku po raz 15!

  • 08.06.2025Kreacje / printy

    W chłodni

  • 06.06.2025Kreacje / printy

    Zepsute bajki

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek