logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kreacje / printy > Kuchnia nieodpowiedzialna
03.10.2010
Tematy: Kreacje / printy

Kuchnia nieodpowiedzialna



Tuńczyk błękitnopłetwy, pstrąg prosto z rafy koralowej, czy antar patagoński. Nazwy brzmią wykwintnie, a zapewne jeszcze lepiej smakują dania zrobione z tych ryb. Kłopot w tym, że sposób ich łowienia jest daleki od przyzwoitego. Za przykład może posłużyć pozyskiwanie głównego składnika na zupę z płetwy rekina – zwierzę wciągane jest na pokład łodzi, a po pozbawieniu płetwy wrzucane z powrotem do oceanu.

W celu zachęcenia mieszkańców Singapuru do spożywania owoców morza zaczerpniętych z legalnych, nienaruszających równowagi ekologicznej źródeł, WWF w sierpniu br. prowadziło kampanię prasową zatytułowaną „Enter the World of Sustainable Seafood”. Reklamy, przedstawiające elegancko zaserwowane dania z ryb, opatrzone zostały następującymi hasłami:
„If you order bluefin tuna, you can forget about proper table etiquette. Since you’re killing off an entire species, who cares which fork you do it with.” („Jeśli zamawiasz tuńczyka błękitnopłetwego, możesz zapomnieć o odpowiednim zachowaniu przy stole. Uśmiercasz cały gatunek, więc nikogo nie obchodzi, którym widelcem to robisz.”)
„When you eat a bowl of shark fin soup, you consume only 40 grams of the fish. How will you ever swallow the remaining 400 kilos of discarded shark?” („Gdy jesz talerz zupy z płetwy rekina, konsumujesz zaledwie 40 gramów ryby. Czy uda ci się kiedykolwiek przełknąć pozostałe 400 kilogramów rekina?”)
„What would you like served with your coral trout? Cipollini onions, blue potatoes, or just plain social stigma?” („Co chciałbyś, aby ci podano do pstrąga z rafy koralowej? Cebulę cipollini, niebieską odmianę ziemniaków, a może po prostu społeczny stygmat?”)
„There are only two ways to order chilean seabass. One declares you a cognoscente, the other will embarrass you.” („Są tylko dwa sposoby na zamówienie antara patagońskiego. Pierwszy zrobi z ciebie znawcę, drugi zawstydzi cię.”)

Singapur to jeden z największych konsumentów owoców morza w zachodniej części Pacyfiku, z rocznym spożyciem ok. 100 tys. ton tych specjałów. Ponadto, owoce morza pozyskiwane są z Trójkąta Koralowego, będącego siedliskiem dla 605 gatunków flory i fauny. Kampania, jak mówi Robert Gaxiola z odpowiedzialnej za kampanię agencji Ogilvy & Mather Singapur, „ma na celu stworzenie z owoców morza pozyskiwanych ze źródeł nienaruszających równowagi ekologicznej produktu pożądanego”.
K. Truszkowska








12.06.2025 polecamy

Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?


„Jesteśmy tu, bo mamy dość!” – mówi Sebastian Stankiewicz w najnowszym spocie społecznym. Ale to nie zapowiedź filmu akcji. To apel o empatię wobec kur, które całe życie spędzają w ciasnych klatkach. Stowarzyszenie Otwarte Klatki w kampanii „Gang troski o nioski” pokazuje, że każdy z nas może zmienić los tych zwierząt. Warunki przystąpienia? Troska, dostęp do internetu i kilka minut tygodniowo. W akcję włączył się aktor, Sebastian Stankiewicz, znany m.in. z serialu Edukacja xD, a także roli szpaka Mateusza w Akademii pana Kleksa. Mroczny klimat, jasny cel Spot stylizowany jest na scenę z Podziemnego kręgu – ciemne pomieszczenie, tłum ludzi, napięcie w...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 11.06.2025Kreacje / printy

    Po stronie mocy korników

  • 10.06.2025Kreacje / printy

    Dostrój się do drogi

  • 08.06.2025Kreacje / printy

    W chłodni

  • 06.06.2025Kreacje / printy

    Zepsute bajki

  • 30.05.2025Kreacje / printy

    Real Reality Show

  • 08.05.2025Kreacje / printy

    Za każdym motocyklistą…

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek