logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Portugalia, Praca i polityka zatrudnienia, Walka z przemocą
   ──────  03.07.2015

Kto zatrudnia misia?



Pluszowy miś siedzący przed maszyną do szycia, Teletubiś czyszczący buty na ulicy. Wiedza o tym, dlaczego w niektórych sklepach ubrania są tak tanie jest dość powszechna, a mimo tego ludzie wciąż je kupują – nawet za cenę wykorzystywania pracy dzieci przy ich produkcji. W przypadku nieletnich wykonujących drobne usługi rzecz ma się jeszcze inaczej, ponieważ wyraźnie widać, kto je wykonuje. Z pewnością jednak łatwo jest samemu się przekonywać, że przecież dziecko pracuje z własnej woli.

Hasło kampanii nie pozostawia miejsca na racjonalizację i naciąganie prawdy. Słowa "Childhood ends when work begins" ("Dzieciństwo się kończy, gdy zaczyna się praca") wskazują na wyraźne rozdzielenie tych dwóch sfer i faz w życiu dziecka, niemożliwych do pogodzenia w sposób nie wyrządzający mu krzywdy. Również polecenie zgłoszenia każdego zauważonego przypadku przymusowej pracy dziecięcej, ze względu na jego nielegalność i bezwzględną karalność, zdaje się ucinać dyskusję na ten temat.

Znakomicie odzwierciedla ten dyskurs zwłaszcza drugi plakat kampanii, na którym Teletubiś czyści starszemu panu buty. Środowisko, w którym to się odbywa, jest całkowicie neutralne, to ulica, która mogłaby znajdować się wszędzie. Również klient, mężczyzna w podeszłym wieku, nie ma w sobie niczego demonicznego, prawdopodobnie po prostu nie zastanawia się nad swoim postępowaniem. Ze względu na pozorną normalność tej sytuacji, trudno w niej dostrzec przestępstwo, ale zdaje się, że właśnie o to chodzi twórcom kampanii; o uwrażliwienie na problem przymusowej pracy dzieci, dzięki czemu ludzie zaczną go zauważać i traktować z należnym brakiem tolerancji.

Zuzanna Bieńkowska


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Child Labor
Czas:
2015.1.4
Tematy:
Praca i polityka zatrudnienia, Walka z przemocą
Kraje:
Portugalia
Nadawca:
APAV
Media:
Prasa, internet
Wykonawca:
FCB Lisboa, Lisboa, Portugal
Adresaci:
Konsumenci
Hasło kampani:
Childhood ends when work begins (Dzieciństwo się kończy, gdy zaczyna się praca)





polecamy ─── 28.07.2023

Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 11 sierpnia


Raportowanie ESG staje się w ostatnim czasie coraz powszechniejsze. Konkurs „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przyczynia się do poprawy jakości...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 19.09.2023

    Paszport do przyszłości


  • 18.09.2023

    Źrenice


  • 18.09.2023

    Historia na głosy. Ruszyła nowa kampania Centrum Archiwistyki Społecznej


  • 14.09.2023

    Najlepsze czasy dla potworów


  • 13.09.2023

    Magiczne pudełko


  • 12.09.2023

    Nie piję. Będę Tatą – ruszyła kampania edukacyjna FASOFF


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek