logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Kto zatrudnia misia?
03.07.2015
Tematy: Kampanie, Portugalia, Praca i polityka zatrudnienia, Walka z przemocą

Kto zatrudnia misia?



Pluszowy miś siedzący przed maszyną do szycia, Teletubiś czyszczący buty na ulicy. Wiedza o tym, dlaczego w niektórych sklepach ubrania są tak tanie jest dość powszechna, a mimo tego ludzie wciąż je kupują – nawet za cenę wykorzystywania pracy dzieci przy ich produkcji. W przypadku nieletnich wykonujących drobne usługi rzecz ma się jeszcze inaczej, ponieważ wyraźnie widać, kto je wykonuje. Z pewnością jednak łatwo jest samemu się przekonywać, że przecież dziecko pracuje z własnej woli.

Hasło kampanii nie pozostawia miejsca na racjonalizację i naciąganie prawdy. Słowa "Childhood ends when work begins" ("Dzieciństwo się kończy, gdy zaczyna się praca") wskazują na wyraźne rozdzielenie tych dwóch sfer i faz w życiu dziecka, niemożliwych do pogodzenia w sposób nie wyrządzający mu krzywdy. Również polecenie zgłoszenia każdego zauważonego przypadku przymusowej pracy dziecięcej, ze względu na jego nielegalność i bezwzględną karalność, zdaje się ucinać dyskusję na ten temat.

Znakomicie odzwierciedla ten dyskurs zwłaszcza drugi plakat kampanii, na którym Teletubiś czyści starszemu panu buty. Środowisko, w którym to się odbywa, jest całkowicie neutralne, to ulica, która mogłaby znajdować się wszędzie. Również klient, mężczyzna w podeszłym wieku, nie ma w sobie niczego demonicznego, prawdopodobnie po prostu nie zastanawia się nad swoim postępowaniem. Ze względu na pozorną normalność tej sytuacji, trudno w niej dostrzec przestępstwo, ale zdaje się, że właśnie o to chodzi twórcom kampanii; o uwrażliwienie na problem przymusowej pracy dzieci, dzięki czemu ludzie zaczną go zauważać i traktować z należnym brakiem tolerancji.

Zuzanna Bieńkowska



Nazwa kampanii:
Child Labor
Czas:
2015.1.4
Nadawca:
APAV
Media:
Prasa, internet
Wykonawca:
FCB Lisboa, Lisboa, Portugal
Adresaci:
Konsumenci
Hasło kampani:
Childhood ends when work begins (Dzieciństwo się kończy, gdy zaczyna się praca)





03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 19.05.2025Kampanie

    Ojcowie do książek! Ruszyła kampania #TataTeżCzyta

  • 12.05.2025Kampanie

    Rak’n’Roll żąda zawieszenia kampanii prezydenckiej

  • 08.05.2025Kreacje / printy

    Za każdym motocyklistą…

  • 08.05.2025Kampanie

    „Pomyśl przed” – kampania o bezpieczeństwie na drodze

  • 04.05.2025Kampanie

    Robert Lewandowski o wykluczeniu

  • 25.04.2025Kreacje / printy

    „Ghiblification” — tym razem jako sygnał ostrzegawczy

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek