logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Kto przygarnie banner?
26.12.2010
Tematy: Kampanie, Szwecja, Pomoc społeczna, Walka z wykluczeniem społecznym

Kto przygarnie banner?



Gdy już niemal wszystko posiada podwójną egzystencję – tę realną i tę wirtualną, również bezdomność przeniosła się do sieci.

Nie chodzi tym razem o brak adresu WWW, lecz o świąteczną kampanię Stockholms Stadsmission – organizacji, która w szwedzkiej stolicy opiekuje się bezdomnymi, karmiąc ich i pomagając w znalezieniu pracy i domu. Organizacja działa wyłącznie dzięki datkom od osób i firm, więc jej kampanie zachęcają sztokholmczyków do ofiarności.

Tym razem, dzięki współpracy z agencją Garbergs Stockholm, przed Bożym Narodzeniem ruszyła akcja „Bezdomny banner”. Stockholms Stadsmission zachęcało blogowiczów i właścicieli stron internetowych do „przygarnięcia” banneru organizacji. Po ściągnięciu linku i zamieszczeniu go na stronie lub blogu, banner, dzięki gościnności opiekuna i ilości kliknięć, będzie zmieniał kolory z zimnych na ciepłe, jakby grzał się przy domowym kominku. Kliknięcie w niego spowoduje  przeniesienie na stronę Stadsmission, gdzie przyszły ofiarodawca znajdzie informację, jak pomóc sztokholmskim bezdomnym.

Na stronie kampanii znajduje się również ranking stron biorących udział w akcji według liczby kliknięć oraz czasu „opieki” nad bezdomnym bannerem.

Koszty kampanii zostały zminimalizowane dzięki pośrednictwu Facebooka i Twittera w jej popularyzacji, co pozwoliło w pełni wykorzystać zebrane datki na pomoc potrzebującym. To kolejny przykład zakończonej sukcesem próby zaangażowania użytkowników internetu w działania charytatywne.
T. Karwat-Seko

 

 



Nazwa kampanii:
Homeless Banners
Czas:
2010.12.20 - 2010.12.27
Nadawca:
Stockholms Stadsmission
Media:
Internet
Wykonawca:
Garbergs (Stockholm)
Adresaci:
Mieszkańcy Sztokholmu, internauci
Hasło kampani:
Click here if you want to give warmth to a homeless Stockholmer (Kliknij, jeśli chcesz dać ciepło bezdomnemu sztokholmczykowi)





06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 19.07.2025Kampanie

    Odwiedź kulturę na wakacjach

  • 14.07.2025Kampanie

    To zdjęcie wciąż się ładuje. Poruszająca kampania o Alzheimerze

  • 12.07.2025Kreacje / printy

    Kwiaty

  • 10.07.2025Kreacje / printy

    Nie ma powodu do świętowania

  • 08.07.2025Kampanie

    Krystian, który nie miesza. Paradokument w słusznej sprawie

  • 29.06.2025Kampanie

    Prokop oddał głos… psu

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek