Kto przygarnie banner?
Gdy już niemal wszystko posiada podwójną egzystencję – tę realną i tę wirtualną, również bezdomność przeniosła się do sieci.
Nie chodzi tym razem o brak adresu WWW, lecz o świąteczną kampanię Stockholms Stadsmission – organizacji, która w szwedzkiej stolicy opiekuje się bezdomnymi, karmiąc ich i pomagając w znalezieniu pracy i domu. Organizacja działa wyłącznie dzięki datkom od osób i firm, więc jej kampanie zachęcają sztokholmczyków do ofiarności.
Tym razem, dzięki współpracy z agencją Garbergs Stockholm, przed Bożym Narodzeniem ruszyła akcja „Bezdomny banner”. Stockholms Stadsmission zachęcało blogowiczów i właścicieli stron internetowych do „przygarnięcia” banneru organizacji. Po ściągnięciu linku i zamieszczeniu go na stronie lub blogu, banner, dzięki gościnności opiekuna i ilości kliknięć, będzie zmieniał kolory z zimnych na ciepłe, jakby grzał się przy domowym kominku. Kliknięcie w niego spowoduje przeniesienie na stronę Stadsmission, gdzie przyszły ofiarodawca znajdzie informację, jak pomóc sztokholmskim bezdomnym.
Na stronie kampanii znajduje się również ranking stron biorących udział w akcji według liczby kliknięć oraz czasu „opieki” nad bezdomnym bannerem.
Koszty kampanii zostały zminimalizowane dzięki pośrednictwu Facebooka i Twittera w jej popularyzacji, co pozwoliło w pełni wykorzystać zebrane datki na pomoc potrzebującym. To kolejny przykład zakończonej sukcesem próby zaangażowania użytkowników internetu w działania charytatywne.
T. Karwat-Seko
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
20.07.2024
Prawdziwi ludzie
-
15.07.2024
Morze cierpienia
-
11.07.2024
What is family
-
10.07.2024
Potwór basenowy
-
05.07.2024
Najgorszy dzień życia
-
03.07.2024
Pies jak z reklamy