logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kreacje / printy
   ──────  26.02.2015

Książki budują dzieci



Dziecięce figury utworzone ze stosów książek to metafora oddająca fakt, że wczesne lektury formują dziecko jako osobę – kształtują jego wiedzę, emocje i osobowość. Nadawca ujął to przesłanie w haśle „We are made of our lectures” („Nasze lektury budują nas”).

Wbrew pozorom kreacja nie jest jednak skierowana do rodziców i nie ma za zadanie dopingować do częstszego czytania maluchom. Plakaty powstały na zlecenie Departamentu Edukacji Rady Miejskiej Jokohamy i mają zachęcać do aplikowania na stanowiska bibliotekarzy szkolnych. Władzom zależy, żeby te funkcje w szkołach podstawowych pełnili ludzie zaangażowani i przekonani o ogromnym znaczeniu literatury dla rozwoju dziecka.

Kreacja podkreśla więc znaczenie czytania nie tylko dla rozwoju intelektualnego, ale także społecznego i emocjonalnego – stąd hasło „Books are more than knowledge” („Książki to coś więcej niż wiedza”). Twórcy przeciwstawiają się stereotypowi, który kojarzy czytanie z samotniczym, introwertycznym zachowaniem. Na jednym z plakatów wskazano, że wspólne lektury mogą być bazą do rozwinięcia bliskich kontaktów społecznych; hasło widniejące na tej ilustracji głosi „New book, new friends” („Nowa książka, nowi przyjaciele”).

Powstaje pytanie, czy odpowiedni kandydaci na stanowisko bibliotekarzy szkolnych muszą być edukowani w tym zakresie? Czy może raczej powinni już wcześniej mieć świadomość ogromnej roli, jaką odgrywają lektury w życiu dziecka? Poza tym na pierwszy rzut oka nie jest jasne, do jakich odbiorców skierowana jest kreacja. Tak, jak wspomniano wyżej – niektórzy mogliby ją odczytać jako akcję zachęcającą dzieci i  rodziców do częstszego czytania.

O ile koncepcja, na której oparta jest kreacja – wizualizacja metafory „Jestem tym, co czytam” – wydaje się ciekawa, to już jej realizacja pozostawia bardzo dużo do życzenia. Dwa z trzech zdjęć użytych w kreacji są niedoświetlone i utrzymane w burych kolorach, z niewielkim tylko dodatkiem bardziej wyrazistych akcentów kolorystycznych. Dziecięce figury utworzone z książek nie odcinają się wystarczająco od tła. Sceneria zdjęć jest bardzo zwyczajna. Wszystkie te mankamenty sprawiają, że kreacja nie przykuwa w wystarczającym stopniu uwagi odbiorcy.

W dodatku nastrój zdjęć zupełnie nie oddaje apelu nadawcy skierowanego do kandydatów na nowych bibliotekarzy – „Pass on the joy of reading” („Przekaż radość czytania”). Kreacja sprawia raczej wrażenie zwyczajnej – daleko jej do nastroju radości i ekscytacji.

Paulina Giersz


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 26.01.2023

    Zrób coś za nic. Zostań dawcą szpiku


  • 17.01.2023

    Dbaj o siebie


  • 13.01.2023

    Jak reagują polskie gwiazdy na nagrania z ferm futrzarskich?


  • 12.01.2023

    (Nie) witaj szkoło!


  • 11.01.2023

    Gołąbek pokoju


  • 10.01.2023

    Palisz czy nie palisz


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek