Krwawe paluszki
Reklamą z krwawiącą czekoladą ekolodzy atakują znany koncern Nestlé. W brytyjskim spocie znudzony pracownik biurowy wkłada kolejne dokumenty do niszczarki. Pojawia się znane hasło reklamowe "Czas na przerwę?". Mężczyzna wyjmuje batona KitKat, ale gdy otwiera opakowanie, ukazuje się coś dziwnego, jedynie w niewielkim stopniu przypominającego czekoladowy przysmak. Niezrażony zaczyna jeść, a wtedy z domniemanego batona, a faktycznego palca orangutana, tryska krew, zostawiając ślad na klawiaturze komputera i twarzy konsumującego.
Dalsza część filmu wyjaśnia, że producent KitKata, firma Nestlé, kupuje olej palmowy od firm niszczących lasy deszczowe w Indonezji. Tym samym przyczynia się do śmierci ginących tam orangutanów. Angielski oddział Greenpeace, który realizuje kampanię (inne sekcje organizacji dostosowują materiały reklamowe do swojego języka), podaje, że Nestlé korzysta z usług firmy Sinar Mas Group, która wycina drzewa na tych terenach, sadząc w ich miejsce palmy olejowe.
Koncern wydał już oświadczenie, w którym informuje o podjętym niedawno zobowiązaniu do używania wyłącznie certyfikowanego oleju, co, do którego będzie pewne, że wyprodukowany został w sposób przyjazny środowisku. Firma zakłada, że uda jej się osiągnąć ten cel w 2015 roku. Do tego czasu będzie naciskać na swoich dostawców, by zwracali uwagę na sposób wytwarzania kupowanego oleju. Jak twierdzi, w proces pozyskiwania surowca zaangażowanych jest wiele przedsiębiorstw, stąd też rozwiązanie tej sprawy nie jest możliwe od razu. Oświadczenie zawiera również komunikat, że Nestlé korzystało z oleju kupionego od Sinar Mas wyłącznie do produkcji na terenie Indonezji. Pośrednio odnosi się w ten sposób do drugiego filmu umieszczonego na stronie kampanii, w którym stwierdzono, że koncern dystrybuuje olej od tej firmy do swoich fabryk na całym świecie.
Bezpośrednim celem kampanii jest zachęcenie konsumentów do wysłania ze strony Greenpeace listu skierowanego do prezesa Nestlé. Przygotowany przez organizację mail zawiera apel o natychmiastowe zerwanie kontaktów handlowych z Sinar Mas oraz podjęcie współpracy z rządem Indonezji w celu wprowadzenia całkowitego zakazu wycinki lasów oraz ochrony torfowisk.
A. Postek
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka
-
31.10.2024
Poszły z dymem
-
30.10.2024
Reklama dla pszczół