Krwawe diamenty
Szacuje się, że ponad 15% diamentów znajdujących się na światowym rynku, pochodzi z terenów ogarniętych konfliktami zbrojnymi a ich sprzedaż jest ściśle związana z rozmaitymi formami przestępczości, w tym przestępczości zorganizowanej.
Kampania zrealizowana dla Amnesty International zwiększa świadomość w tym zakresie za pomocą inteligentnego zabiegu formalnego. Za pomocą rozkładówki ze skrzydełkiem w luksusowym piśmie, bądź billboardu oplatającego dwie styczne ściany budynku, ukazano „drogę”, jaką przybywają tzw. krwawe diamenty: z kopalni, gdzie pod lufami karabinów są wydobywane przez często nieletnich górników, do witryny sklepu z biżuterią.
Kampania Know Where Your Diamonds Come From jest zaliczana do kategorii experiential, czyli projektu, w którym przekaz dociera do odbiorcy za pomocą – w tym przypadku symbolicznego – doświadczenia.
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
05.12.2023
Cały świat na tym korzysta
-
04.12.2023
Wystawa „To sztuka być sobą” — w przestrzeni miejskiej Torunia
-
01.12.2023
Kształt bezpieczeństwa
-
30.11.2023
Lidl promuje produkty z certyfikatem Fairtrade
-
29.11.2023
Na światło dzienne
-
28.11.2023
Bajeczki dla dzieci