Krwawe diamenty
Szacuje się, że ponad 15% diamentów znajdujących się na światowym rynku, pochodzi z terenów ogarniętych konfliktami zbrojnymi a ich sprzedaż jest ściśle związana z rozmaitymi formami przestępczości, w tym przestępczości zorganizowanej.
Kampania zrealizowana dla Amnesty International zwiększa świadomość w tym zakresie za pomocą inteligentnego zabiegu formalnego. Za pomocą rozkładówki ze skrzydełkiem w luksusowym piśmie, bądź billboardu oplatającego dwie styczne ściany budynku, ukazano „drogę”, jaką przybywają tzw. krwawe diamenty: z kopalni, gdzie pod lufami karabinów są wydobywane przez często nieletnich górników, do witryny sklepu z biżuterią.
Kampania Know Where Your Diamonds Come From jest zaliczana do kategorii experiential, czyli projektu, w którym przekaz dociera do odbiorcy za pomocą – w tym przypadku symbolicznego – doświadczenia.
zobacz także
-
21.06.2025Wydarzenia
Artyści dla transplantacji. Już 24 czerwca w Warszawie!
-
20.06.2025Wydarzenia
AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca
-
16.06.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Sprzęt sportowy za darmo. Wystarczy aplikacja
-
13.06.2025Wydarzenia
Głosuj codziennie! Pomóż dzieciakom wygrać
-
12.06.2025Kampanie
Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?
-
11.06.2025Kreacje / printy
Po stronie mocy korników