logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Chiny, Pomoc społeczna
   ──────  05.07.2008

Krew z dwóch perspektyw



Uprzedzamy: osoby, które mają trudności z oddawaniem krwi, mogą mieć też nienajlepsze wrażenie oglądając tę reklamę. Mimo, że jest ona oszczędna i nie epatuje 'krwistością’.

W 1998 r. aż 80% zasobów krwi w Chinach było zakupywanych bądź oddawanych przez rodziny ludzi jej potrzebujących. Dziś niemal 100% krwi pochodzi z darów.

„Dzięki silnemu zaangażowaniu rządu i szerokim kampaniom krajowym i lokalnym, zaszła wielka zmiana w sposobie myślenia Chińczyków o oddawaniu krwi (…) Ta zmiana stała się jeszcze bardziej widoczna w zeszłym miesiącu, gdy tysiące ludzi stało w kolejkach na terenie całego kraju, aby oddać krew i pomóc w ten sposób ofiarom trzęsienia ziemi w prowincji Sichuan” – mówił w czerwcu 2008 roku Peter Carolan z Międzynarodowej Federacji Stowarzyszeń Czerwonego Krzyża i Czerwonego Półksiężyca. (cytat z raportu Światowej Organizacji Zdrowia)

Miesiąc później rozpoczęła się kampania społeczna Chińskiego Czerwonego Krzyża zachęcająca do oddawania krwi. Zdjęcie jej towarzyszące opatrzono hasłem "Voluntary donation, rewarding contribution" (Dobrowolny dar, satysfakcjonujący wkład)

Kreacja opiera się na podwójnej formie wizualnej. Patrząc na zdjęcie w poziomie widać proces pobierania krwi. Wystarczy jednak obrócić zdjęcie o 90 stopni by zobaczyć, że darczyńca staje się pacjentem, któremu przetacza jest krew. Warto podzielić się częścią swojego życia, bo być może w przyszłości ktoś podzieli się z nami częścią swojego.

Zdjęcie Erica Zhanga pokazuje, jak łatwo można zmienić perspektywę patrzenia na życie – wystarczy przechylić głowę. Tak samo łatwo jest pomóc uratować czyjeś życie – wystarczy oddać krew.
P. Sienkiewicz


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Arm
Czas:
2008.7.1 - 2008.7.20
Tematy:
Pomoc społeczna
Kraje:
Chiny
Nadawca:
Chiński Czerwony Krzyż
Media:
Billboardy, internet
Wykonawca:
Bill&Handsome Creative
Adresaci:
Ogół społeczeństwa
Hasło kampani:
ang. Voluntary donation, rewarding contribution





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 02.05.2022

    Alkohol oszukuje


  • 01.05.2022

    Słodkie Święto Pracy


  • 29.04.2022

    I kto tu jest potworem?


  • 28.04.2022

    Gdyby tylko mogły mówić…


  • 27.04.2022

    Gdy nie ma nic ważniejszego od nałogu


  • 26.04.2022

    Odzież dla firm — w ekologicznym wydaniu


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek