Za pomocą tylko jednej reklamy prasowej – bo tylko na to pozwalał budżet kampanii – kostarykańska agencja Publimark na zlecenie Banku Krwi w San Jose miała przeprowadzić skuteczną akcję zachęcającą do wspierania stacji krwiodawstwa.
W dniu jej emisji sprzedawane dzienniki owinięte były w ulotkę z nadrukiem przedstawiającym przedramię z wyraźnie widocznymi żyłami. Zaciśnięta pięść i umieszczona tuż powyżej łokcia gumka, przytrzymująca całość materiału reklamowego, miały wywołać skojarzenia z samym aktem oddawania krwi. Hasło „Una manera de hacer donaciones esta en vos” („Sposób na pomoc (ofiarowanie czegoś) jest w tobie”) odnosiło się bezpośrednio do niezbędnego do życia płynu ustrojowego, którym prawie każdy może podzielić się z potrzebującym. Na drugiej stronie ulotki znajdowały się informacje o koniecznych przygotowaniach dla potencjalnych dawców. Fakt, że była to pierwsza reklama, z jaką spotykał się czytelnik tego wydania, gwarantował 100% dotarcie do odbiorców.
Bank Krwi w San Jose funkcjonuje od 1968 roku, korzystają z niego prywatne i publiczne ośrodki zdrowia, domy opieki zdrowotnej i domy spokojnej starości.
A. Postek
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
28.03.2024
Dla psa mafia!
-
22.03.2024
#nazdrowiepsychiczne
-
21.03.2024
Załóż, że mogę
-
06.03.2024
Dzieci przegrywają wojnę ZAWSZE
-
05.03.2024
Cicho! Sza!
-
04.03.2024
Mistrzowskie listy miłosne