logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie
   ──────  01.02.2016

Krew, blizna i porządek

Your browser does not support the video tag.


"Kto ty jesteś? Polak mały" – dziecko wpatrzone w czyste jezioro, otoczone drzewami, recytuje znany, patriotyczny wiersz. Gdy dochodzi do frazy "Czym zdobyta? Krwią i blizną" spogląda pod nogi i w tym momencie widz zauważa, że bohaterka stoi wśród rozrzuconych po ziemi śmieci. 

"Kochasz Polskę? Nie śmieć" brzmi hasło kampanii realizowanej przez Urząd Miejski w Grodzisku Mazowieckim. Głównym celem podejmowanych działań jest promocja czystej i uporządkowanej przestrzeni wspólnej. Organizatorzy spotem odwołującym się do patriotyzmu lokalnego chcą wywołać dyskusję i zmobilizować do działania.

W ten sposób chcemy przypomnieć mieszkańcom, że wszyscy jesteśmy odpowiedzialni za wygląd naszej małej ojczyzny i całego kraju. Gmina Grodzisk Mazowiecki charakteryzuje się dużymi walorami przyrodniczymi, dlatego staramy się zachęcić wszystkich do większej dbałości o estetykę. Chodzi o zwrócenie uwagi na m.in. ogrodzenie posesji, elewację budynków, sprzątanie chodnika, koszenie trawnika i wieszanie reklam. Warto dodać, że w grudniu 2015 r. udało nam się uzyskać dofinansowanie na realizację billboardów promujących kampanię "Kochasz Polskę? Nie śmieć" z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej – mówi Tomasz Krupski, wiceburmistrz Grodziska Mazowieckiego.

Kampania wystartowała na początku kwietnia 2015 r., kiedy ogłoszono konkurs na scenariusz filmowy zwracający uwagę na konieczność dbania o środowisko naturalne. W maju spośród kilkudziesięciu prac uczestników – uczniów grodziskich szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych, jako zwycięską, wybrano koncepcję Emilii Łukawskiej, uczennicy 3 klasy LO o profilu biologiczno-chemicznym w Zespole Szkół nr 1.

Po modyfikacjach scenariusza przez jury konkursu, w grudniu 2015 r. upowszechniono ostateczną wersję spotu zrealizowaną przez studio Awangarda. Spot ten jest obecnie dostępny w internecie na oficjalnym kanale YouTube gminy i wyświetlany przed każdym seansem filmowym w grodziskim kinie. Zasięg odbiorców kampanii zwiększa osiem billboardów, które rozlokowane są w różnych częściach gminy.

Wydział Ochrony Środowiska Urzędu Miejskiego w Grodzisku Mazowieckim prowadzi działania uświadamiające skierowane do najmłodszych, wydając broszury i tematyczne kolorowanki. Z inicjatywy Rady Miejskiej, przy współudziale WOŚ, od kilkunastu lat organizowany jest coroczny konkurs na najładniejszą posesję. W zeszłym roku mieszkańców posiadających zużyty sprzęt zachęcano np. przez 8 tygodni do oddawania niepotrzebnych rzeczy poprzez mobilny punkt odwiedzający okoliczne wsie, w którym każdy otrzymał sadzonkę w nagrodę. Na terenie byłej kompostowni odpadów (Chrzanów Duży 15A) funkcjonuje punkt selektywnej zbiórki odpadów komunalnych czynny pon.-pt. w godz. 7.00-18.00 i w sob. w godz. 7.00-14.00. Z Grodziska Mazowieckiego w ciągu jednego roku wyjeżdża ok. 14 000 ton śmieci. Choć dzikie wysypiska stanowią 42 tony, koszt ich sprzątania pochłania 250-300 000 złotych rocznie.

Dlatego punktem kulminacyjnych kampanii "Kochasz Polskę? Nie śmieć" będzie Światowy Dzień Ziemi, podczas którego gmina Grodzisk Mazowiecki zaprosi wszystkich mieszkańców do włączenia się w akcję sprzątania.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Kochasz Polskę? Nie śmieć
Czas:
2015.12.12
Nadawca:
Urząd Miejski w Grodzisku Mazowieckim
Media:
Internet, spoty w kinie, billboardy
Wykonawca:
Awangarda, Emilia Łukawska
Adresaci:
Mieszkańcy Grodziska Mazowieckiego





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 26.07.2022

    Kampania Poland Soul Travel promuje slow turystykę wśród Austriaków i Szwajcarów


  • 21.07.2022

    Krwawe diamenty


  • 20.07.2022

    Bądź bezpieczny przy pracy


  • 19.07.2022

    Nie jesteśmy twoim śmietnikiem


  • 14.07.2022

    Wojna nie robi sobie wakacji


  • 13.07.2022

    Fast fashion jest jak fast food


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek