Fundacja Fenomen prowadzi akcję „Auto Stać”, której celem jest zmniejszenie liczby osób poruszających się samochodami po mieście i nakłonienie ludzi do korzystania z rowerów i komunikacji miejskiej.
Inicjatorzy zakładają, że dla Polaków samochód osobowy jest symbolem statusu, chcą jednak pokazać słabe strony tego środka transportu w warunkach miejskich. Stąd hasło: „Stać mnie na auto – nie stać mnie na stanie w korkach”.
Ze strony internetowej autostac.pl można się dowiedzieć, że jazda samochodem po centrum miasta to marnotrawstwo – jeden autobus przegubowy lub tramwaj może zabrać od 170 do 240 pasażerów, a zajmuje na drodze tyle miejsca, ile cztery auta. Aby przewieźć pasażerów jednej linii tramwajowej potrzebna byłaby ośmiopasmowa autostrada. W centrum miasta nie ma na to miejsca, a budżet żadnego miasta nie byłby w stanie udźwignąć takich inwestycji. Dodatkowo, transport publiczny nie wymaga budowy parkingów, co jest szczególnie cenne w centrum miasta, gdzie terenów jest niewiele i są zbyt drogie.
Ambasadorzy akcji – różniący się wiekiem, zawodem i potrzebami transportowymi – opowiedzieli w krótkim spotach zamieszczonych na stronie akcji, o swoich sposobach przemieszczania się po mieście. Fundacja Fenomen zaprasza wszystkich poruszających się inaczej niż samochodem do podzielenia się swoimi historiami. Najciekawsze zostaną nagrodzone koszulkami AutoStać.pl, a najlepsza zostanie sfilmowana. Bieżące działania można śledzić na fanpage’u w serwisie Facebook.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
11.11.2024
#Niepodległadohymnu – akcja śpiewania hymnu 11.11 w samo południe
-
31.10.2024
Artyści biorą na warsztat tablety. Współpraca Huawei i Akademii Sztuk Pięknych
-
28.10.2024
„Dziś wszyscy jesteśmy twórcami cyfrowymi” — 25. konkurs Galerii Plakatu AMS