Elżbieta Radziszewska, pełnomocnik rządu ds. równego traktowania organizuje konkurs, który będzie nagradzać reklamy, które przełamują stereotypy – zarówno dotyczące płci, jak i pochodzenia czy niepełnosprawności.
– Zastanawialiśmy się, jak rozwiązać sprawę tych reklam, które odzierają z godności kobietę czy mężczyznę, nie są reklamami pozytywnymi, ale nastawionymi na wzburzenie konsumentów, wykorzystując to jako element promocyjny – tłumaczy pomysł Radziszewska. Chodzi więc jej o wypracowanie pozytywnego rozwiązania, które będzie promowało dobre wzorce, prowadząc do tego, by nie ukazywały się reklamy, które budzą negatywne emocje.
– Stereotypy powodują, że jesteśmy kojarzeni tylko z konkretnymi rolami w społeczeństwie. Jako kobieta chciałabym, żeby poza moimi kobiecymi funkcjami prania, gotowania, zapewniania, żeby dziecko zjadło jogurt przed wyjściem, żebym była też kojarzona ze swoimi sukcesami, ale również z tym, że korzystam z zaawansowanych usług bankowych czy teleinformatycznych. Chciałabym też, żebyśmy przebili wszystkie szklane sufity, które nie dotyczą tylko kobiet, ale także innych grup, które objęte są stereotypowym myśleniem i stereotypowymi ocenami społecznymi – powiedziała.
W konkursie będą nagradzani zarówno zleceniodawcy, jak i wykonawcy reklamy. Nagroda za „Łamanie Stereotypów w Reklamie” będzie przyznawana w ramach Polskiego Konkursu Reklamy KTR, odbywającego się rokrocznie w kwietniu. Zgłoszone do nagrody prace będą oceniane w trzech kategoriach: łamanie stereotypów dotyczących równość płci, niepełnosprawności oraz innych zjawisk społecznych pozostających w obszarach dyskryminacji.
W jury tego konkursu zasiądą m.in. przedstawiciele Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, KRRIT, Rady Reklamy, agencji reklamowych oraz środowisk twórczych.
Do tegorocznej, pierwszej edycji konkursu można zgłaszać prace powstałe pomiędzy 1 stycznia 2008 r. a 1 marca 2010 r. Nagrody zostaną wręczone 27 kwietnia.
Elżbieta Radziszewska poinformowała, że polska edycja konkursu promującego równość w reklamie powstała w oparciu o realizowany w Hiszpanii konkurs „Twórz równość”, promujący równość praw i szans obu płci.
www.rownetraktowanie.kprm.gov.pl
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
11.11.2024
#Niepodległadohymnu – akcja śpiewania hymnu 11.11 w samo południe
-
31.10.2024
Artyści biorą na warsztat tablety. Współpraca Huawei i Akademii Sztuk Pięknych
-
28.10.2024
„Dziś wszyscy jesteśmy twórcami cyfrowymi” — 25. konkurs Galerii Plakatu AMS