7 maja w Teatrze Kamienica na uroczystej Gali wręczono nagrody i wyróżnienia siedemnastu kampaniom ze stu zgłoszonych do konkursu. Jurorzy oceniali nie tylko kreację i estetykę, ale całokształt działań komunikacyjnych, w tym również dobór odpowiednich narzędzi i efektywność.
Kampania „Bardzo Dobre Maniery” otrzymała tytuł Kampanii Społecznej Roku 2013 w kategorii Kampanie organizacji pozarządowych. Jej realizatorów Polski Czerwony Krzyż oraz agencję Cheil Polska jury wyróżniło m.in. za prosty, precyzyjnie docierający do adresatów i innowacyjny mechanizm angażowania klientów restauracji w pomoc niedożywionym dzieciom. Taki sposób działania ma szansę stać się nie tylko jednorazową kampanią, ale zwyczajem wpisanym w kulturę kulinarną.
Tytuł Kampanii Społecznej Roku w kategorii Kampanie lokalne odebrali ex aequo Spartanie Dzieciom za „Spartanie Dzieciom – Biegniemy dla Stasia” – celem działań była zbiórka funduszy na rehabilitację 2-letniego chłopca – i Fundacja Zmiana, która zrealizowała kampanię „Majewskich posadzili” popularyzującą ideę akcji „Książki w pudle”.
W gronie zwycięzców znalazła się także kampania 1% Fundacji Hospicyjnej „Ta reklama jest zrobiona dla pieniędzy”, której hasłem jest przekształcony cytat z piosenki „Mamona” zespołu Republika. Wszystko po to, by sprowokować rozmowę na temat, dlaczego organizacje pożytku publicznego wydają pieniądze na reklamy. W kategorii Kampanie firm i fundacji firm laureatem został kompleksowy projekt „Ciśnienie na życie” organizowany przez Polpharmę, a w kategorii Marketing zaangażowany społecznie – „Paka dla bezdomniaka”, która powstała dzięki sprawnej współpracy sklepu keko.pl i Fundacji Viva!.
Jak zauważają organizatorzy Konkursu, rośnie rola mediów społecznościowych i najnowszych technologii. Dzięki nowym narzędziom powstają kampanie, które są bliżej ludzi; angażują odbiorców w rozwiązania lub przynajmniej rozumienie problemów społecznych – twierdzi Paweł Prochenko, przewodniczący jury i prezes Fundacji Komunikacji Społecznej, która organizuje konkurs.
W tej edycji bez statuetek wyszli twórcy kampanii zgłoszonych w kategoriach: Kampanie instytucji publicznych oraz Kampanie o tematyce zdrowotnej. Po burzliwych obradach jury przyznało w tych kategoriach tylko wyróżnienia. Drugi rok z rzędu najlepszą kampanię w kategorii Świat wybierało międzynarodowe jury – zwyciężyła kampania „Solo para niños” hiszpańskiej Fundacji ANAR.
Natomiast kampanie zgłoszone w kategorii Akcje zaangażowane społecznie oceniali internauci, oddając głosy na portalu kampaniespoleczne.pl. Ich wybór to kampania motopomocni.pl. Wyjątkiem tej edycji konkursu było przyznanie wyróżnienia specjalnego dla kampanii „Tata Julki”, nie mieszczącej się w wytycznych poszczególnych kategorii. Jury doceniło w tej kampanii dopasowanie przekazu do grupy docelowej, a dzięki temu zrealizowanie w całości założonego celu w imponującym tempie. Spot zainspirował jury do stworzenia w przyszłym roku nowej kategorii konkursowej – Kampanie fundraisingowe. Ponadto wyróżniono dziewięć innych kampanii.
W przyszłym roku organizatorzy zapowiadają zmiany m.in. w rodzajach kategorii i już zapraszają
do VII edycji, która ruszy w lutym 2015 roku.
Wszystkie szczegółowe informacje dotyczące wyników Konkursu Kampania Społeczne Roku 2013 znajdują się na stronie konkursu konkurs.kampaniespoleczne.pl oraz na portalu kampaniespoleczne.pl.
Organizatorami konkursu są portal kampaniespoleczne.pl i Fundacja Komunikacji Społecznej, partnerem strategicznym Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo SA. Partnerem wspierającym i patronującym kategorie zdrowie jest Polpharma, a patronat honorowy nad konkursem objęła Małżonka Prezydenta RP Pani Anna Komorowska. Partnerzy konkursu to Forum Odpowiedzialnego Biznesu, IAA, Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, Związek Firm Public Relations, CCIFP.
Zwycięzcy:
Kampanie organizacji pozarządowych: Bardzo Dobre Maniery; nadawca – Polski Czerwony Krzyż, wykonawca – Cheil Polska
Kampanie lokalne /ex aequo: Spartanie Dzieciom – Biegniemy dla Stasia; nadawca – Spartanie Dzieciom, wykonawca – Partner of Promotion / Majewskich Posadzili; nadawca – Fundacja Zmiana, wykonawca – LokaLove
Kampanie 1%: Ta reklama jest zrobiona dla pieniędzy; nadawca – Fundacja Hospicyjna, wykonawca – Mr. Bloom
Kampanie firm komercyjnych i fundacji firm: Ciśnienie na życie; nadawca – Polfa Warszawa Grupa Polpharma, wykonawca: Telescope, Procontent
Marketing zaangażowany społecznie (CRM): Paka dla Bezdomniaka; nadawca: Fundacja VIVA! Akcja dla zwierząt oraz Keko.pl, wykonawca: AtomClick
Świat: Sólo para niños; nadawca: Fundación ANAR, wykonawca: Grey Spain, kraj: Hiszpania
Akcje zaangażowane społecznie: Motopomocni.pl
Wyróżnieni:
Kampanie organizacji pozarządowych: Nie mażę się, ale marzę o…; nadawca: Stowarzyszenie na Rzecz Dzieci ze Złożoną Niepełnosprawnością „Potrafię Więcej”, wykonawca: Visual Heads
Kampanie instytucji publicznych: The Most Wanted App; nadawca: Komenda Główna Policji, wykonawca: DDB Warszawa / Klub Pancernika Klika w Fotelikach; nadawca: Instytut Transportu Samochodowego, wykonawca: Fabryka Komunikacji Społecznej
Kampanie lokalne: Przyjaciół się nie wyrzuca; nadawca: MPO Łódź, wykonawca: Miejskie Przedsiębiorstwo Oczyszczania, Fundacja Niechciane i Zapomniane – SOS dla Zwierząt oraz Klinika Weterynaryjna Gdańska 81
Kampanie o tematyce zdrowotnej: Rak. To się leczy!; nadawca: CAE Agency, wykonawca: CAE Agency, MusicArt i f2f evolution, Fama PR, ING Życie / Ważniejsze niż SM – 2 edycja kampanii SM – WALCZ O SIEBIE!; nadawca: Telescope, PTSR, Neuropozytywni, Fundacja Urszuli Jaworskiej, wykonawca: Telescope, Eura7
Kampanie 1%: Pieniądze mogą pokonać raka; nadawca: Alivia – Fundacja Onkologiczna Osób Młodych, Wykonawca: DDB Warszawa, Platige Image, Rc2 – Raczkiewicz – Chenczke Consultants, Studio PostBOX / Najtrudniejsze zadanie; nadawca: Fundacja Itaka, wykonawca: BBDO Warszawa
Wyróżnienie specjalne Jury: Tata Julki; nadawca i wykonawca: siepomaga.pl
Wszystkie zgłoszone kampanie można obejrzeć na stronie Konkursu.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
09.01.2025
1,5 mln nowych ryb trafiło do Odry
-
07.01.2025
Mattel dostosowuje swoje gry do potrzeb osób nierozróżniających kolorów
-
23.12.2024
Mennica Polska wybiła pierwszą monetę zaprojektowaną przez dziecko
-
22.12.2024
Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!
-
10.12.2024
Sigma — Młodzieżowym Słowem Roku 2024
-
04.12.2024
5 rzeczy, które warto wiedzieć o ESG. Zapraszamy na webinar 6 grudnia