Konkurs dla rodzinnych domów dziecka i rodzin zastępczych – 1 mln zł na edukację
Od 25 lutego można składać wnioski o dofinansowanie zajęć wyrównawczych, nauki języków obcych, wyjazdów edukacyjnych czy warsztatów rozwijających talenty dla dzieci. Sfinansowane zostaną z Funduszu Edukacyjnego, na który środki zbierała kampania „Grunt to rodzina”. Udało się zebrać ponad 1 mln zł.
Po raz 7. konkurs koordynowany przez Fundację Świętego Mikołaja wesprze finansowo realizację potrzeb edukacyjnych podopiecznych z rodzinnych domów dziecka oraz rodzin zastępczych. Wyniki badań pokazują, że 76% dzieci trafiających do takich rodzin ma niższe szanse edukacyjne niż ich rówieśnicy. Fundusz Edukacyjny ma na celu wyrównanie tych szans przez dotowanie konkretnych przedsięwzięć edukacyjnych organizowanych przez instytucje rodzinnej pieczy zastępczej.
Do tegorocznej edycji konkursu mogą przystąpić rodzinne domy dziecka, placówki rodzinne, zawodowe rodziny zastępcze (wielodzietne i specjalistyczne), niespokrewnione z dzieckiem rodziny zastępcze (w których przebywa przynajmniej trójka dzieci) oraz organizacje współpracujące z wychowankami tych placówek.
W tym roku Fundusz Edukacyjny działa na zmienionych zasadach. Na stronie fundacji www.mikolaj.org.pl można zapoznać się z regulaminem, zasadami konkursu, a także pobrać trzy formularze wniosków:
– na wyjazdy edukacyjne (obejmują: wakacje, ferie, cykliczne wycieczki, wyjazdy edukacyjne);
– na sprzęt komputerowy;
– na przedsięwzięcia edukacyjne i rehabilitacyjne.
Nadesłane wnioski oceni zespół Fundacji Świętego Mikołaja wspólnie z Komisją Konkursu złożoną ze specjalistów oraz osób zaangażowanych w działalność na rzecz rodzicielstwa zastępczego. Termin nadsyłania zgłoszeń to: 18 marca 2011 roku (wnioski na wyjazdy) i 28 marca 2011 roku (wnioski na przedsięwzięcia edukacyjne i rehabilitacyjne oraz na sprzęt komputerowy).
Fundację Świętego Mikołaja można wesprzeć przeznaczając 1% podatku na jej działalność.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
11.11.2024
#Niepodległadohymnu – akcja śpiewania hymnu 11.11 w samo południe
-
31.10.2024
Artyści biorą na warsztat tablety. Współpraca Huawei i Akademii Sztuk Pięknych
-
28.10.2024
„Dziś wszyscy jesteśmy twórcami cyfrowymi” — 25. konkurs Galerii Plakatu AMS