logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Wydarzenia
   ──────  23.09.2014

Konkurs dla dziennikarzy piszących o ekologii



Dziennikarze zawodowi i obywatelscy mogą do 31 października zgłaszać teksty poświęcone ochronie środowiska i promocji obszarów Natura 2000 do konkursu organizowanego przez Generalną Dyrekcję Ochrony Środowiska. Celem konkursu jest zainspirowanie dziennikarzy do podjęcia tematu ochrony przyrody w ramach sieci Natura 2000 oraz zachęcenie ich do poznawania cennych i zagrożonych wyginięciem gatunków roślin i zwierząt to cel konkursu „Śladami Natury 2000”. Konkurs organizowany jest w ramach kampanii informacyjno-promocyjnej „Poznaj swoją Naturę”.

Konkurs skierowany jest w szczególności do dziennikarzy zajmujących się tematyką ekologii
w mediach ogólnopolskich, regionalnych i branżowych. Jednak zgłaszając prace na konkurs, swój warsztat pisarski mogą sprawdzić nie tylko zawodowi dziennikarze, ale również osoby zajmujące
się tzw. dziennikarstwem obywatelskim.

Konkurs ma zainspirować zarówno zawodowych dziennikarzy, jak i pasjonatów do podjęcia tematu wyjątkowości polskiej przyrody na łamach gazet, portali czy w programach telewizyjnych i radiowych. Chcielibyśmy, aby materiały, które powstaną skłoniły Polaków do podróży i odkrywania piękna obszarów Natura 2000. Swoje prace mogą nadsyłać nie tylko dziennikarze interesujący się ekologią, zachęcamy także osoby piszące o inwestycjach. Mamy nadzieję, że wspólnymi siłami uda nam się obalić mity na temat możliwości gospodarowania na obszarach Natura 2000 – mówi Agnieszka Zdanowska, Naczelnik Wydziału ds. Projektów i Krajowej Sieci: „Środowisko dla Rozwoju” w Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska.

Zadaniem konkursowym jest przygotowanie materiału promującego obszary Natura 2000 oraz ideę ochrony środowiska w ramach sieci w jednej z dwóch kategorii. Pierwsza adresowana jest do zawodowych dziennikarzy gazet, czasopism, stacji radiowych i telewizyjnych oraz portali internetowych. Druga kategoria skierowana jest do osób niebędących zawodowymi dziennikarzami, uprawiających tzw. dziennikarstwo obywatelskie. Zgłoszenia obejmować mogą dowolną liczbę prac danego autora opublikowanych lub wyemitowanych w mediach, a w przypadku drugiej kategorii na portalach dziennikarstwa obywatelskiego w okresie od 1 stycznia 2014 r. a 31 października 2014 r. Dziennikarze mogą zgłaszać również prace przygotowane specjalnie na konkurs, niepublikowane lub niewyemitowane dotychczas w mediach.

Materiały w obu kategoriach można zgłaszać do 31 października 2014 r. Rozstrzygnięcie konkursu planowane jest na listopad 2014 r. Zwycięskie prace zostaną wyłonione przez Komisję Konkursową,
w skład której wchodzą m.in. przedstawiciele Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska. Na autorów najlepszych prac czekają nagrody pieniężne.

Kampania „Poznaj swoją Naturę” to kolejna inicjatywa Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska, której celem jest popularyzacja wiedzy i dzielenie się doświadczeniami dotyczącymi współistnienia człowieka z przyrodą w obszarach Natura 2000.

Szczegóły dotyczące projektu oraz samego konkursu dostępne są na stronie: www.poznajnature.pl oraz portalu Facebook: www.facebook.com/poznajnature. 


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 23.05.2022

    Sodexo wprowadza Kartę Pomoc – nowe rozwiązanie dla organizacji non-profit


  • 16.05.2022

    Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


  • 13.05.2022

    Serhij Żadan Człowiekiem Roku 2022 „Gazety Wyborczej” 


  • 12.05.2022

    „Druh znaczy przyjaciel” – Dem zaprojektował polsko-ukraiński słowniczek dla dzieci


  • 11.05.2022

    Dzień bez Śmiecenia — inauguracja letniej edycji Operacji Czysta Rzeka


  • 10.05.2022

    Gazeta.pl i Ukrayina.pl licytują słynne znaczki pocztowe z podpisami bohaterów Ukrainy


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek