logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Konkurs Art Moves na najlepszą pracę billboardową rozstrzygnięty
25.08.2021
Tematy: Wydarzenia, Polska, Edukacja, Kultura i sztuka

Konkurs Art Moves na najlepszą pracę billboardową rozstrzygnięty



W tym roku Konkurs Art Moves odbywał się pod hasłem „Zawirusowanie nieprawdą. Jak odnaleźć drogę w nawale sprzeczności, chaosie i niepewności?”. Wydarzenie cieszyło się ogromnym zainteresowaniem twórców z całego świata  – organizatorzy otrzymali prace z aż 63 krajów.

Międzynarodowy Festiwal Sztuki na Billboardach Art Moves to jedyny na świecie festiwal sztuki billboardowej, który od 14 lat prezentuje i promuje tę kategorię sztuki publicznej. W ramach festiwalu w przestrzeni Torunia prezentowane są prace artystów z całego świata, poruszające ważne, aktualne tematy. W zeszłym roku festiwal poświęcony był rozkręcającej się pandemii Covid-19. Tegoroczny temat bezpośrednio wynika z zeszłorocznego – tym razem chodzi o nową „epidemię”, czyli globalne zawirusowanie nieprawdą. Festiwal Art Moves 2021 to swoisty raport z placu boju, świeży przekaz i paleta różnorodnych spojrzeń na to, w jaki sposób radzimy sobie, czy też nie radzimy z nowym wyzwaniem, jakie stoi przed ludzkością – zjawiskiem zwątpienia w idę prawdy i powszechnej wiary w kłamstwo.

Temat przewodnie imprezy brzmi: „Zawirusowanie nieprawdą. Jak odnaleźć drogę w nawale sprzeczności, chaosie i niepewności?”. Na konkurs wpłynęły 832 prace, nadesłane przez 462 artystów z 63 krajów świata, m.in. z Chin, Tajwanu, Kuby, Kazachstanu, Kambodży, USA, czy Indii. Wyjątkowo dużo prac napłynęło z Rosji i Chin.

Pojęcie prawdy, jak pokazała pandemia Covid-19, to fundamentalny problem współczesnego świata, z którym muszą się zmierzyć zarówno poszczególne jednostki, całe społeczeństwa, jak i zglobalizowany współczesny świat. Obecny ogólnoświatowy kryzys związany z pandemią uświadamia nam, że nie wystarczą własne, subiektywne przekonania, opinie i uczucia. By funkcjonować w zdrowy sposób, jako jednostki i całe społeczeństwa, potrzeba czegoś więcej, co wydawało się, że wyszło już z mody i jest passé, czyli obiektywnej prawdy.

Jury w składzie: Adam Niklewicz (artysta, North Haven, Connecticut, USA), Mark Titchner (artysta, Londyn, Wielka Brytania), Małgorzata Augustyniak (historyk sztuki, wiceprezes zarządu AMS SA, Warszawa, Polska) oraz Rafał Góralski (artysta, kurator, dyrektor Festiwalu Art Moves, Toruń) nagrodziło sześć prac, które zostaną pokazane na billboardach w ramach Festiwalu Art Moves 2021.

Za najbardziej interesującą pracę jury uznało projekt, którego autorem jest Fanghong Huang z Chin i do niego powędruje Główna Nagroda Konkursu w wysokości 3500 PLN.

Zwycięska praca w dosadny sposób ukazuje, co może się stać z nami i naszą cywilizacją, jeśli uwierzymy w kłamstwo. Projekt nawiązuje do znanej bajki o Pinokiu, który lubił kłamać, a gdy to robił, jego nos się wydłużał. W pracy Fanghonga Huanga wydłużony nos wychodzi poza krawędź billboardu i pojawia się z drugiej strony w postaci lufy pistoletu, skierowanej w tył głowy.

Poniżej prezentujemy również trzy wyróżnione prace:


Lex Drewiński Polska / Niemcy


Chia Hsiang Lee / Tajwan


Pola Piestrzeniewicz / Polska

Uroczyste otwarcie festiwalu odbędzie się 3.09.2021 o godz. 12.00 przy Pl. Rapackiego w Toruniu. Będzie mu towarzyszyła akcja artystyczna Galerii Rusz. Natomiast już od 1.09 będzie można oglądać dzieła prezentowane na citylightach i ekranie LED. Więcej informacji można znaleźć na stronie internetowej: www.artmovesfestival.org

***
Portal kampaniespoleczne.pl jest patronem medialnym wydarzenia.

art moves festiwal billboard edukacja kultura Galeria Rusz


Nazwa wydarzenia:
14. Międzynarodowy Festiwal Sztuki na Bilbordach Art Moves
Czas:
2021.9.1 - 2021.9.30
Tematy:
Edukacja, Kultura i sztuka
Kraje:
Polska
Nadawca:
Galeria Rusz
Media:
billboardy, citylighty, ekrany LED





06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 19.07.2025Kampanie

    Odwiedź kulturę na wakacjach

  • 14.07.2025Kampanie

    To zdjęcie wciąż się ładuje. Poruszająca kampania o Alzheimerze

  • 12.07.2025Kreacje / printy

    Kwiaty

  • 10.07.2025Kreacje / printy

    Nie ma powodu do świętowania

  • 09.07.2025slider

    Pierwsza w historii lalka Barbie z cukrzycą typu 1

  • 08.07.2025Kampanie

    Krystian, który nie miesza. Paradokument w słusznej sprawie

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek