Konkurs Art Moves 2024 na najlepszą pracę billboardową rozstrzygnięty
Ogromne zainteresowanie twórców z całego świata Konkursem Art Moves – organizatorzy otrzymali prace z 67 krajów. W tym roku konkurs odbywał się pod hasłem „Uzależnić się czy uniezależnić? Płynąć z prądem czy pod prąd?” Znamy już laureatów konkursu – zwycięzcę oraz pięć wyróżnionych prac.
Międzynarodowy Festiwal Sztuki na Billboardach Art Moves jest jedynym na świecie festiwalem sztuki bilboardowej, który od 16 lat prezentuje i promuje tę kategorię sztuki publicznej. W ramach festiwalu w przestrzeni Torunia prezentowane są prace artystów z całego świata poruszające ważne, aktualne tematy. W tym roku na nośnikach, które zwykle wykorzystywane są do prezentacji reklam: billboardach, citylightach i ekranach LED zaprezentowane zostaną prace artystyczne, odnoszące się do tematu przewodniego całej imprezy: „Uzależnić się czy uniezależnić? Płynąć z prądem czy pod prąd?”.
Jednym z głównych elementów festiwalu jest corocznie organizowany, międzynarodowy konkurs na najlepszą pracę billboardową. Tematy corocznych edycji festiwalu wybierane są w taki sposób, by korespondowały z procesami i zjawiskami społecznymi, kształtującymi współczesny, globalny świat. Wyrastają one z głębokiej refleksji o podłożu socjologicznym, psychologicznym, filozoficznym i są wyrazem troski o kształt rzeczywistości, w jakiej żyjemy. Ogromne zainteresowanie artystów konkursem i festiwalem, wskazuje na wielki potencjał, jaki tkwi w idei imprezy oraz w przestrzeni publicznej – miejscu, które służy tu pogłębionej refleksji i komunikacji społecznej.

image by Ying-Hsiu Chen i Hsiang-Ying Chen / Tajwan – praca wyróżniona
Na tegoroczny konkurs wpłynęły 653 prace, nadesłane przez 344 artystów z ponad sześćdziesięciu krajów m.in. z Chin, Tajwanu, Uzbekistanu, Kanady czy Indii. Mimo że jako ludzkość, rozwiązaliśmy wiele problemów, które trapiły naszych przodków, to na ich miejsce, wraz z postępującym rozwojem cywilizacji i technologii, pojawiły się nowe wyzwania, którym musimy stawić czoło. Jak radzić sobie z nowymi wyzwaniami, skoro znaczna część globalnego społeczeństwa nie radzi sobie ze swoimi własnymi lękami i czarnymi myślami? Zamiast podjąć realny wysiłek na rzecz poszukiwania kreatywnych rozwiązań, często wolimy, by rozwiązywaniem problemów zajął się ktoś inny. Zamiast decydować za siebie, wolimy, by decydowali za nas inni. Zamiast działać – uciekamy. Zamiast płynąć pod prąd, płyniemy z prądem. Jak odzyskać własną sprawczość i przestać wierzyć w to, że tylko sztuczna inteligencja, rządy czy inni ludzie rozwiążą nasze problemy? Jak przestać uciekać w różnego rodzaju uzależnienia: od mediów społecznościowych, technologii czy substancji psychoaktywnych? Jak odzyskać samodzielne i krytyczne myślenie oraz chęć do decydowania o własnym życiu i kształcie rzeczywistości? I wreszcie – jak tworzyć wspólną, lepszą przyszłość na naszej Planecie?

image by Yehying Yan / Malezja – praca wyróżniona
Jury w składzie:
Adam Niklewicz / artysta / North Haven, Connecticut, USA
Mark Titchner / artysta / Londyn, Wielka Brytania
Małgorzata Augustyniak / historyk sztuki, pełnomocnik zarządu AMS SA / Warszawa, Polska
Joanna Górska / artystka, kurator, dyrektor artystyczny Festiwalu Art Moves / Toruń
wyróżniło sześć prac, które zostaną pokazane na billboardach w ramach Festiwalu Art Moves 2024.
Są to prace następujących artystów:
Maja Wąż / Polska
Yehying Yan / Malezja
Grzegorz Myćka / Polska
Mateusz Domeradzki / Polska
Wojciech Mazur / Polska
Ying-Hsiu, Chen i Hsiang-Ying, Chen / Tajwan
Za najbardziej interesującą pracę jury uznało projekt Mai Wąż i to właśnie do niej powędruje Główna Nagroda Konkursu w wysokości 4000 PLN:

image by Maja Wąż – nagroda główna
Festiwal rozpocznie się 1 września 2024 w Toruniu, oficjalne otwarcie odbędzie się 6 września. Więcej informacji na: www.artmovesfestival.org
oprac: Dorota Chrobak
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
14.03.2025
Jak śpią Polacy?
-
17.02.2025
1,5 tysiąca dzieci czeka na dom
-
11.02.2025
365 dni
-
10.02.2025
Sadyba Best Mall z innowacyjnym rozwiązaniem dla osób niewidomych i niedowidzących
-
09.02.2025
Konkurs na kreatywną kampanię szkoły wyższej
-
09.02.2025
Konferencja CSR Poland 2025