logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Konkurs Art Moves 2023 na najlepszą pracę billboardową rozstrzygnięty
10.08.2023
Tematy: Wydarzenia, Polska, Kultura i sztuka

Konkurs Art Moves 2023 na najlepszą pracę billboardową rozstrzygnięty



Ogromne zainteresowanie twórców z całego świata Konkursem Art Moves – organizatorzy otrzymali prace z 62 krajów świata. W tym roku konkurs odbywał się pod hasłem „Jak zmienić perspektywę, by widzieć jasną, a nie tylko ciemną stronę rzeczywistości?” Znamy już laureatów konkursu – zwycięzcę i wyróżnionych.

Międzynarodowy Festiwal Sztuki na Bilbordach Art Moves jest jedynym na świecie festiwalem sztuki billboardowej, który od 15 lat prezentuje i promuje tę kategorię sztuki publicznej. W ramach festiwalu w przestrzeni Torunia prezentowane są prace artystów z całego świata, poruszające ważne, aktualne tematy. W tym roku na nośnikach, które zwykle wykorzystywane są do prezentacji reklam: billboardach, citylightach i ekranach LED zaprezentowane zostaną prace, odnoszące się do tematu przewodniego całej imprezy: „Jak zmienić perspektywę, by widzieć jasną, a nie tylko ciemną stronę rzeczywistości?”.

Jednym z głównych elementów festiwalu jest corocznie organizowany, międzynarodowy konkurs na najlepszą pracę billboardową. Do wystawy konkursowej wybierane są najciekawsze prace, nadesłane przez utalentowanych artystów z całego świata. Prace te są twórczą wypowiedzią artystyczną na temat festiwalowego hasła. Tematy corocznych edycji festiwalu wybierane są w taki sposób, by korespondowały z procesami i zjawiskami społecznymi kształtującymi współczesny, globalny świat. Wyrastają one z głębokiej refleksji o podłożu socjologicznym, psychologicznym, filozoficznym i są wyrazem troski o kształt rzeczywistości, w jakiej żyjemy. Ogromne zainteresowanie konkursem i festiwalem, wskazuje na potencjał, jaki tkwi w idei imprezy oraz w przestrzeni publicznej – miejscu, które służy tu pogłębionej refleksji i komunikacji społecznej.

Piotr Depta-Kleśta / Polska – zwycięzca konkursu

W tym roku artyści zostali zaproszeni do twórczej interpretacji hasła: „Jak zmienić perspektywę, by widzieć jasną, a nie tylko ciemną stronę rzeczywistości?”. Na tegoroczny konkurs wpłynęły 774 prace, nadesłane przez 408 artystów z 62 krajów świata. Organizatorzy otrzymali prace z Chin, Tajwanu, Kuby, Kazachstanu, Kambodży, USA, Indii i wielu innych. Wyjątkowo dużo prac napłynęło z Chin, Tajwanu i Iranu. Pokazuje to, że twórcom z tych państw szczególnie bliskie jest tegoroczne hasło konkursowe.

W ostatnich latach zarówno my, poszczególne jednostki, jak i cała ludzkość doświadczyły wielu trudnych, ciemnych sytuacji i wydarzeń. Pandemia, wojny (również ta najnowsza wojna w Ukrainie) oraz coraz bardziej odczuwalny kryzys klimatyczny negatywnie wpłynęły na losy wielu z nas. Jednak złe wydarzenia to tylko część rzeczywistości, w jakiej żyjemy. Druga, jasna część przecież też istnieje – dzięki naszym wspólnym i indywidualnym staraniom, relacjom, codziennej pracy i trosce o to, co dla nas najważniejsze. Gdy jednak codziennie zaglądamy do Internetu lub korzystamy z innych form masowej komunikacji, gdy usiłujemy dowiedzieć się, co dzieje się na świecie, atakują nas przede wszystkim negatywne informacje, niosące bardzo silny ładunek emocjonalny, przed którym niezwykle trudno jest się obronić. Negatywna strona rzeczywistości, nie zrównoważona stroną pozytywną, odziera nas z życiowej energii, wywołuje irracjonalne lęki, odbiera chęć do życia i działania. Jak zmienić perspektywę, by dostrzegać również jasne strony otaczającego nas świata? Gdzie ich szukać? A może pozytywne zdarzenia dzieją się codziennie, tylko my ich nie dostrzegamy? Dlaczego tak się dzieje? Jak można lepiej, bardziej pozytywnie funkcjonować i działać we własnym życiu, najbliższym otoczeniu i w szerokim świecie?

Jury w składzie:
Adam Niklewicz / artysta / North Haven, Connecticut, USA
Mark Titchner / artysta / Londyn, Wielka Brytania
Małgorzata Augustyniak / historyk sztuki, wiceprezes zarządu AMS SA / Warszawa, Polska
Rafał Góralski / artysta, kurator, dyrektor Festiwalu Art Moves  / Toruń
wyróżniło sześć prac, które zostaną pokazane na billboardach w ramach Festiwalu Art Moves 2023.

Za najbardziej interesującą pracę jury uznało projekt Piotra Depty-Kleśty z Polski i właśnie do niego powędruje Główna Nagroda Konkursu w wysokości 4000 PLN:

Inne wyróżnione prace to m.in. Eric Ginard / Kuba – praca wyróżniona:

Chia Hsiang Lee / Tajwan – praca wyróżniona:

oraz Wenjie Huo / Chiny – praca wyróżniona:

Festiwal rozpocznie się 1 września 2023 w Toruniu, oficjalne otwarcie odbędzie się 8 września.

Więcej informacji można znaleźć na stronie: www.artmovesfestival.org.

konkurs art moves outdoor billboard kultura street art Galeria Rusz citylight sztuka ekran LED


Nazwa wydarzenia:
16. Międzynarodowy Festiwal Sztuki na Bilbordach Art Moves
Tematy:
Kultura i sztuka
Kraje:
Polska
Nadawca:
Galeria Rusz
Media:
outdoor – billboard, citylight, ekran LED
Hasło kampani:
#artmovesfestival





13.06.2025 polecamy

Głosuj codziennie! Pomóż dzieciakom wygrać


12 najlepszych filmów, tylko 6 miejsc w Wielkim Finale, 1 wspólny cel: promować zdrowe jedzenie i ruch wśród dzieci. Czasu coraz mniej! Głosowanie w „Sportowym Wyzwaniu Chrumasa” trwa jeszcze do poniedziałku, 16 czerwca. Wesprzyj dzieciaki!  Dzieci z całej Polski dały z siebie wszystko: kręciły filmy, trenowały ze skakanką, pokazywały, że zdrowa dieta naprawdę daje energię. Spośród ponad 100 nagrań jury wybrało 12. Teraz Twoja kolej – pomóż im zdobyć miejsce w finałowej szóstce! Na zwycięzców czeka Wielki Finał w Warszawie, ale przede wszystkim satysfakcja,  że pokazali coś ważnego – jak jeść zdrowo i być aktywnym z uśmiechem. Pomóż im dotrzeć...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Wydarzenia

zobacz także


  • 13.06.2025Wydarzenia

    Głosuj codziennie! Pomóż dzieciakom wygrać

  • 12.06.2025Kampanie

    Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?

  • 11.06.2025Kreacje / printy

    Po stronie mocy korników

  • 10.06.2025Kreacje / printy

    Dostrój się do drogi

  • 10.06.2025Wydarzenia

    Drzewo Roku po raz 15!

  • 08.06.2025Kreacje / printy

    W chłodni

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek