Drewniany kołek, czosnek, srebrne kule przywodzą na myśl ponurego, łakomie spoglądającego na szyje wampira. Pijawka, komar i kleszcz są jeszcze bardziej łapczywe w swej żądzy krwi. Ale jest grupa, która również potrzebuje czerwonego płynu.
Estońska inicjatywa służy zachęcaniu do oddawanie swojej krwi. Jej nietypowość polega na tym, że o ważnej potrzebie mówi w sposób żartobliwy i zdystansowany, co może być postrzegane jako wada i zaleta jednocześnie.
Głównym narzędziem akcji są trzy plakaty zawierające trzy różne obrazki, a wszystko zgrabnie związane zabawną puentą. Jeden z plakatów zawiera zdjęcia trzech stworzeń żywiących się krwią: „We need your blood more than our competitors” („Potrzebujemy twojej krwi bardziej od konkurencji”). Kolejna odsłona zawiera trzy obrazki przedstawiające symboliczne oręże do walki z wampirami, będącymi kolejnym konkurentem w walce o krew. Plakat dopełniony jest hasłem: „We’re not afraid of the competitors because we need you blood for more honest reason” („Nie obawiamy się konkurencji, gdyż potrzebujemy twojej krwi z bardziej uczciwych powodów”). Ostatni, najmniej czytelny obraz, odwołuje się do filmowych substytutów krwi. Na plakacie widnieje butelka ketchupu, czerwona szminka oraz gwasz, a wszystko zwieńczone jest hasłem „Life is not a movie, we can’t fake a blood” („Życie to nie film, nie można podrobić krwi”).
Pomysł ciekawy- zaprezentowano nowe ujęcie trudnego tematu. Z drugiej strony można zadać sobie pytanie czy nie przesadzono z grą skojarzeń, przez co akcja mogła ucierpieć na klarowności przekazu. Ponadto odwoływanie się do fikcyjnych postaci jak wampiry, choć zabawne, może nie być wystarczającą motywacją do oddania własnej krwi. Nadawcą przedsięwzięcia jest Estoński Bank Krwi, za realizacje odpowiada agencja Age McCann Estonia.
Małgorzata Osowska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
20.07.2024
Prawdziwi ludzie
-
15.07.2024
Morze cierpienia
-
11.07.2024
What is family
-
10.07.2024
Potwór basenowy
-
05.07.2024
Najgorszy dzień życia
-
03.07.2024
Pies jak z reklamy