logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kreacje / printy > Konkurencja dla komara i kleszcza
15.07.2013
Tematy: Kreacje / printy

Konkurencja dla komara i kleszcza



Drewniany kołek, czosnek, srebrne kule przywodzą na myśl ponurego, łakomie spoglądającego na szyje wampira. Pijawka, komar i kleszcz są jeszcze bardziej łapczywe w swej żądzy krwi. Ale jest grupa, która również potrzebuje czerwonego płynu.

Estońska inicjatywa służy zachęcaniu do oddawanie swojej krwi. Jej nietypowość polega na tym, że o ważnej potrzebie mówi w sposób żartobliwy i zdystansowany, co może być postrzegane jako wada i zaleta jednocześnie.

Głównym narzędziem akcji są trzy plakaty zawierające trzy różne obrazki, a wszystko zgrabnie związane zabawną puentą. Jeden z plakatów zawiera zdjęcia trzech stworzeń żywiących się krwią: „We need your blood more than our competitors” („Potrzebujemy twojej krwi bardziej od konkurencji”). Kolejna odsłona zawiera trzy obrazki przedstawiające symboliczne oręże do walki z wampirami, będącymi kolejnym konkurentem w walce o krew. Plakat dopełniony jest hasłem: „We’re not afraid of the competitors because we need you blood for more honest reason” („Nie obawiamy się konkurencji, gdyż potrzebujemy twojej krwi z bardziej uczciwych powodów”). Ostatni, najmniej czytelny obraz, odwołuje się do filmowych substytutów krwi. Na plakacie widnieje butelka ketchupu, czerwona szminka oraz gwasz, a wszystko zwieńczone jest hasłem „Life is not a movie, we can’t fake a blood” („Życie to nie film, nie można podrobić krwi”).

Pomysł ciekawy- zaprezentowano nowe ujęcie trudnego tematu. Z drugiej strony można zadać sobie pytanie czy nie przesadzono z grą skojarzeń, przez co akcja mogła ucierpieć na klarowności przekazu. Ponadto odwoływanie się do fikcyjnych postaci jak wampiry, choć zabawne, może nie być wystarczającą motywacją do oddania własnej krwi. Nadawcą przedsięwzięcia jest Estoński Bank Krwi, za realizacje odpowiada agencja Age McCann Estonia.

Małgorzata Osowska








06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 12.07.2025Kreacje / printy

    Kwiaty

  • 10.07.2025Kreacje / printy

    Nie ma powodu do świętowania

  • 11.06.2025Kreacje / printy

    Po stronie mocy korników

  • 10.06.2025Kreacje / printy

    Dostrój się do drogi

  • 08.06.2025Kreacje / printy

    W chłodni

  • 06.06.2025Kreacje / printy

    Zepsute bajki

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek