logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Odpowiedzialny biznes / CSR, Kampanie, Polska, Kraje, Problemy społeczne, Edukacja, Inne, Prawa człowieka, Równouprawnienie i tolerancja
   ──────  30.05.2018

Koniec zabawy w chowanego – przyszedł czas karmienia!



Karmienie piersią w miejscach publicznych wzbudza kłopotliwe emocje nie tylko samych mam, ale przechodniów i zarządców miejsca publicznego. Patrzeć czy nie patrzeć? Zapytać czy w czymś pomóc, a może ignorować? Czy zakryć dziecko pieluchą czy w ogóle rezygnować z wyjścia z domu? W odpowiedzi na szereg pytań związanych z publicznym karmieniem piersią ruszyła kampania społeczna #konieczabawywchowanego. Inicjatorem i fundatorem  jest NutroPharma, właściciel marki Femaltiker. Patronem honorowym  Rzecznik Praw Dziecka oraz Rzecznik Praw Obywatelskich.

Vademecum kultury karmienia piersią – Centrum Handlowe

Opublikowany przez koniec zabawy w chowanego 24 maja 2018

 

W ramach kampanii społecznej promującej publiczne karmienie piersią w Polsce, organizatorzy akcji podjęli się opracowania „Vademecum kultury karmienia piersią w miejscach publicznych dla mam i otoczenia” – dostępne na stronie inicjatywy konieczabawywchowanego.pl . Vademecum powstało we współpracy z ekspertami: psycholog dr hab. Anną Szuster-Kowalewicz, socjolożkami dr hab. Dorotą Hall i dr Magdą Grabowską, antropolożką dr hab. Magdaleną Radkowską-Walkowicz i ekspertem savoir vivre Adamem Jarczyńskim. Celem inicjatywy jest uświadamianie, iż Karmienie piersią to czynność naturalna, a każda matka ma prawo nakarmić piersią swoje dziecko w miejscu publicznym.

„Podpowiadamy mamom, które mogą swobodnie karmić piersią w przestrzeni publicznej, jak się zachowywać w różnych sytuacjach, które je mogą spotkać. Jak zarządcy, właściciele mogą stworzyć w swoich obiektach przyjazną atmosferę dla mam. Pomożemy też pozostałej części społeczeństwa zrozumieć czego potrzebują i oczekują od otoczenia mamy karmiące piersią” – czytamy w mediach społecznościowych, poświęconych akcji – na Facebooku i Instagramie

Opublikowany przez koniec zabawy w chowanego 24 maja 2018

Akcja porusza również problem negatywnych postaw Polaków wobec karmiących mam – o czym przeczytać możemy na oficjalnej stronie wydarzenia – omawiającej hejt.

„Żyjemy w czasach, w których kobieta staje się swego rodzaju hybrydą. Z jednej strony ma być przykładną matką, kochającą żoną i opoką dla całej rodziny. Druga strona to świat kariery, nowych wyzwań, szeroko rozumianego równouprawnienia. Widząc więc kobietę karmiącą piersią w miejscu publicznym możemy poczuć się niekomfortowo. Pamiętajmy jednak, że nasze zachowanie pozostanie nie bez znaczenia dla karmiącej matki.”

dr hab. Anna Szuster – Skąd biorą się negatywne postawy?

Opublikowany przez koniec zabawy w chowanego 23 maja 2018

Do współpracy zaproszono również blogerki – Hafiją, SuperStyler, Nebule i Mamalą; przygotowano edukacyjne video omawiające karmienie piersią w centrum handlowym, parku, kościele i restauracji;  inicjatywę oznakowano hashtagiem #konieczabawywchowanego. Za produkcję filmów i koncepcję kreatywną odpowiada agencja BIG IDEA PROMOTIONS, której wspracia udzieliła firma EXPRESSO POSTPRODUCTION. Alert Media Communications objęło działania PR.

Akcja ruszyła  w maju – z uwagi na Ogólnopolski Tydzień Karmienia Piersią

Inicjatorem i fundatorem kampanii społecznej pod hasłem „Koniec zabawy w chowanego”, jest NutroPharma właściciel marki Femaltiker, preparatu, który wspomaga karmienie piersią i którego skuteczność została potwierdzona w badaniu klinicznym.

  
Partnerami merytorycznymi są: Centrum Nauki o Laktacji im. Anny Oslislo, Fundacja Promocji Karmienia Piersią, Fundacja Bank Mleka Kobiecego, Fundacja Kraina Mlekiem i Miłością Płynąca, Fundacja Rodzić po Ludzku, Wydział Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego.
Patronem medialnym jest Radio Kolor, M jak Mama oraz portal dla rodziców dzidziusiowo.pl. Partnerami kampanii są Blue City, Spinx oraz Centrum Opatrzności Bożej.
Patronat honorowy nad akcją objął Rzecznik Praw Dziecka oraz Rzecznik Praw Obywatelskich.

 

CSR   |  tolerancja   |  edukacja   |  Koniec zabawy w chowanego   |  karmienie piersią   | 


Nazwa kampanii:
Koniec zabawy w chowanego
Tematy:
Odpowiedzialny biznes / CSR, Edukacja, Inne, Prawa człowieka, Równouprawnienie i tolerancja
Kraje:
Polska
Nadawca:
NutroPharma
Media:
internet
Wykonawca:
BIG IDEA PROMOTIONS, EXPRESSO POSTPRODUCTION, Alert Media Communications
Adresaci:
Polacy, mamy karmiące
Hasło kampani:
#konieczabawywchowanego





polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 03.02.2023

    Jak rozmawiać z osobą chorą na nowotwór?


  • 03.02.2023

    Zjedz ziemniaczki, będzie deserek — Foodsi organizuje warsztaty less waste


  • 01.02.2023

    Dąb Fabrykant na Europejskie Drzewo Roku!


  • 31.01.2023

    Przystanek Zieleń na Mokotowie i ‎Wilanowie


  • 27.01.2023

    12 książek w 2023 roku. Iga Świątek rzuca fanom wyzwanie czytelnicze


  • 26.01.2023

    Zrób coś za nic. Zostań dawcą szpiku


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek