Koniec zabawy w chowanego – przyszedł czas karmienia!
Karmienie piersią w miejscach publicznych wzbudza kłopotliwe emocje nie tylko samych mam, ale przechodniów i zarządców miejsca publicznego. Patrzeć czy nie patrzeć? Zapytać czy w czymś pomóc, a może ignorować? Czy zakryć dziecko pieluchą czy w ogóle rezygnować z wyjścia z domu? W odpowiedzi na szereg pytań związanych z publicznym karmieniem piersią ruszyła kampania społeczna #konieczabawywchowanego. Inicjatorem i fundatorem jest NutroPharma, właściciel marki Femaltiker. Patronem honorowym Rzecznik Praw Dziecka oraz Rzecznik Praw Obywatelskich.
Vademecum kultury karmienia piersią – Centrum Handlowe
Opublikowany przez koniec zabawy w chowanego 24 maja 2018
W ramach kampanii społecznej promującej publiczne karmienie piersią w Polsce, organizatorzy akcji podjęli się opracowania „Vademecum kultury karmienia piersią w miejscach publicznych dla mam i otoczenia” – dostępne na stronie inicjatywy konieczabawywchowanego.pl . Vademecum powstało we współpracy z ekspertami: psycholog dr hab. Anną Szuster-Kowalewicz, socjolożkami dr hab. Dorotą Hall i dr Magdą Grabowską, antropolożką dr hab. Magdaleną Radkowską-Walkowicz i ekspertem savoir vivre Adamem Jarczyńskim. Celem inicjatywy jest uświadamianie, iż Karmienie piersią to czynność naturalna, a każda matka ma prawo nakarmić piersią swoje dziecko w miejscu publicznym.
„Podpowiadamy mamom, które mogą swobodnie karmić piersią w przestrzeni publicznej, jak się zachowywać w różnych sytuacjach, które je mogą spotkać. Jak zarządcy, właściciele mogą stworzyć w swoich obiektach przyjazną atmosferę dla mam. Pomożemy też pozostałej części społeczeństwa zrozumieć czego potrzebują i oczekują od otoczenia mamy karmiące piersią” – czytamy w mediach społecznościowych, poświęconych akcji – na Facebooku i Instagramie
Opublikowany przez koniec zabawy w chowanego 24 maja 2018
Akcja porusza również problem negatywnych postaw Polaków wobec karmiących mam – o czym przeczytać możemy na oficjalnej stronie wydarzenia – omawiającej hejt.
„Żyjemy w czasach, w których kobieta staje się swego rodzaju hybrydą. Z jednej strony ma być przykładną matką, kochającą żoną i opoką dla całej rodziny. Druga strona to świat kariery, nowych wyzwań, szeroko rozumianego równouprawnienia. Widząc więc kobietę karmiącą piersią w miejscu publicznym możemy poczuć się niekomfortowo. Pamiętajmy jednak, że nasze zachowanie pozostanie nie bez znaczenia dla karmiącej matki.”
dr hab. Anna Szuster – Skąd biorą się negatywne postawy?
Opublikowany przez koniec zabawy w chowanego 23 maja 2018
Do współpracy zaproszono również blogerki – Hafiją, SuperStyler, Nebule i Mamalą; przygotowano edukacyjne video omawiające karmienie piersią w centrum handlowym, parku, kościele i restauracji; inicjatywę oznakowano hashtagiem #konieczabawywchowanego. Za produkcję filmów i koncepcję kreatywną odpowiada agencja BIG IDEA PROMOTIONS, której wspracia udzieliła firma EXPRESSO POSTPRODUCTION. Alert Media Communications objęło działania PR.
Akcja ruszyła w maju – z uwagi na Ogólnopolski Tydzień Karmienia Piersią
Inicjatorem i fundatorem kampanii społecznej pod hasłem „Koniec zabawy w chowanego”, jest NutroPharma właściciel marki Femaltiker, preparatu, który wspomaga karmienie piersią i którego skuteczność została potwierdzona w badaniu klinicznym.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów