15 listopada dobiegnie końca trwająca od 2005 roku kampania Komisji Europejskiej „HELP dla życia bez tytoniu”. Po latach działań przyszedł czas na podsumowanie efektów, które w tym czasie udało się osiągnąć.
Kampania „HELP dla życia bez tytoniu” powstała, aby przekonać młodych ludzi, że pomoc w problemie tytoniowym jest dostępna. Zadaniem działań skierowanych do osób w wieku 15 – 35 lat było wsparcie ich w rzucaniu palenia i opieraniu się pokusie zapalenia pierwszego papierosa, a także zwracanie uwagi na problem biernego palenia. Młodzi ludzie byli w centrum kampanii, nie tylko jako jej odbiorcy, ale także współtwórcy. Przedstawiciele organizacji młodzieżowych zasiadali w Komitecie Doradczym HELP i pomagali w realizacji kampanii na wszystkich etapach jej realizacji. Podczas imprez terenowych HELP to oni byli obecni na stosikach i doradzali swoim rówieśnikom, jak stawić czoła problemowi tytoniu. Ponadto, sami uczestnicy imprez mogli dzielić się z innymi wskazówkami, jak walczyć z tytoniem, które były nagrywane i umieszczane na stronie internetowej kampanii.
Kampania była realizowana w całej Unii Europejskiej. We wszystkich krajach UE docierała do swoich odbiorców wykorzystując te same narzędzia: stronę internetową, ministerial internetowy pt. HELPERS, e-mail coaching, aplikacje na telefon komórkowy, kampanię reklamową w stacjach telewizyjnych i online oraz akcje terenowe połączone z badaniami poziomu tlenku węgla (czadu) w wydychanym powietrzu.
Z badań wynika, że Europejczycy dziś postrzegają „HELP dla życia bez tytoniu” jako silną markę związaną ze zdrowiem. 43% obywateli Unii Europejskiej pamięta, że zetknęło się z kampanią. W grupie wiekowej do 25 lat 67% respondentów badania efektywności kampanii przypomina sobie, że się z nią zetknęło. 90% młodych ludzi, którzy zetknęli się z kampanią, zrozumiało jej przesłanie. Ponadto, w latach 2005 – 2010 stronę internetową help-eu.com odwiedziło 16 milionów osób.
Strona kampanii: www.help-eu.com
Ostatnim działaniem kampanii w Polsce jest wspólna akcja z PKP Intercity informująca podróżnych o zmianie w przepisach, na podstawie której od 15 listopada w Polce obowiązuje całkowity zakaz palenia w miejscach publicznych, także w pociągach.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
11.11.2024
#Niepodległadohymnu – akcja śpiewania hymnu 11.11 w samo południe
-
31.10.2024
Artyści biorą na warsztat tablety. Współpraca Huawei i Akademii Sztuk Pięknych
-
28.10.2024
„Dziś wszyscy jesteśmy twórcami cyfrowymi” — 25. konkurs Galerii Plakatu AMS