Koniec ery anonimowych darczyńców
Własna fotografia na reklamie w centrum handlowym to podziękowanie za hojność.
Kampania "Proud Sponsors Of Dreams" ("Dumni sponsorzy marzeń") pokazuje, że miejsce, które może kojarzyć się z indywidualnością, konsumpcjonizmem i masą anonimowych twarzy jest także przestrzenią do realizacji projektów zaangażowanych społecznie. Akcja ma na celu wsparcie dzieci pochodzących z krajów rozwijających się. Twórcy projektu zapytali je o ich marzenia, następnie wyświetlono ich prośby na interaktywnych tablicach umieszczonych w centrum handlowym w Helsinkach. W tym miejscu została także uruchomiona specjalna aparatura wyposażona w urządzenie przyjmujące darowizny od darczyńców oraz kamerę uwieczniającą każdego kto dokonał wpłaty. Wizerunki pojawiały się następnie na ekranach, wkomponowane w reklamy organizacji.
W erze selfie i kultury obrazkowej może być to właściwy sposób, aby zmotywować odbiorców do społecznej pomocy. Być może pomysł jest banalny, ale w prostocie tkwi jego siła – drobna wpłata za wspólne zdjęcie bohaterów kampanii (dzieci i darczyńców) będące rodzajem baneru reklamowego.
Zleceniodawcą kampanii jest organizacja Plan Finland, która zajmuje się dbaniem ochroną praw dzieci oraz walką z ubóstwem wśród najmłodszych mieszkańców globu.
Joanna Suchorowiec
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
26.01.2023
Zrób coś za nic. Zostań dawcą szpiku
-
17.01.2023
Dbaj o siebie
-
16.01.2023
Bolt przedłuża współpracę z Feminoteką
-
13.01.2023
Jak reagują polskie gwiazdy na nagrania z ferm futrzarskich?
-
12.01.2023
(Nie) witaj szkoło!
-
11.01.2023
Gołąbek pokoju