Koniec ery anonimowych darczyńców
Własna fotografia na reklamie w centrum handlowym to podziękowanie za hojność.
Kampania "Proud Sponsors Of Dreams" ("Dumni sponsorzy marzeń") pokazuje, że miejsce, które może kojarzyć się z indywidualnością, konsumpcjonizmem i masą anonimowych twarzy jest także przestrzenią do realizacji projektów zaangażowanych społecznie. Akcja ma na celu wsparcie dzieci pochodzących z krajów rozwijających się. Twórcy projektu zapytali je o ich marzenia, następnie wyświetlono ich prośby na interaktywnych tablicach umieszczonych w centrum handlowym w Helsinkach. W tym miejscu została także uruchomiona specjalna aparatura wyposażona w urządzenie przyjmujące darowizny od darczyńców oraz kamerę uwieczniającą każdego kto dokonał wpłaty. Wizerunki pojawiały się następnie na ekranach, wkomponowane w reklamy organizacji.
W erze selfie i kultury obrazkowej może być to właściwy sposób, aby zmotywować odbiorców do społecznej pomocy. Być może pomysł jest banalny, ale w prostocie tkwi jego siła – drobna wpłata za wspólne zdjęcie bohaterów kampanii (dzieci i darczyńców) będące rodzajem baneru reklamowego.
Zleceniodawcą kampanii jest organizacja Plan Finland, która zajmuje się dbaniem ochroną praw dzieci oraz walką z ubóstwem wśród najmłodszych mieszkańców globu.
Joanna Suchorowiec
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
20.07.2024
Prawdziwi ludzie
-
15.07.2024
Morze cierpienia
-
11.07.2024
What is family
-
10.07.2024
Potwór basenowy
-
05.07.2024
Najgorszy dzień życia
-
03.07.2024
Pies jak z reklamy