Międzynarodowy hit – ”Kondom, kondom, kondom!” – to radosny sygnał komórki nazwany Condom a Capella. Melodia ta jest elementem kampanii społecznej promującej bezpieczny seks i od miesiąca jest hitem w Indiach. Dźwięk w ciągu 3 tygodni od uruchomienia kampanii ściągnęło 270 tys. właścicieli telefonów komórkowych z Indii i całego świata, a stronę www.condomcondom.org, gdzie można go pobrać, odwiedziło już ponad 2 miliony internautów.
Autorami pomysłu na kampanię są dwaj Hindusi – kompozytor Rupert Fernandes i wokalista Vijay Prakash. Akcja jest częścią kończącej się 3-letniej kampanii multimedialnej prowadzonej przez BBC World Service Trust, a sponsorowanej przez Fundację Melindy i Billa Gatesów. Liczba osób zakażonych HIV w Indiach wynosi 2,4 mln. UNAIDS podaje, że zaledwie jedna trzecia badanych młodych Hindusów potrafi powiedzieć jak należy zabezpieczać się przed HIV/AIDS. Temat seksu stanowi tabu, a osoby zakażone i chore są stygmatyzowane przez społeczeństwo.
Yvonne MacPherson z BBC World Service Trust podkreśla, że jest to pierwszy przypadek wykorzystania dzwonka w telefonie w kampanii społecznej. – Chcieliśmy stworzyć pretekst do dyskusji, żeby skłonić ludzi do rozmów i przełamania tabu wokół prezerwatyw. Chcemy aby prezerwatywy były postrzegane jak każdy zdrowy produkt.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka
-
31.10.2024
Poszły z dymem