logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kreacje / printy
   ──────  28.01.2011

Koncentracja, nie nogi

Your browser does not support the video tag.


Dyrektor głównego ośrodka w Świebodzinie, leczącego w czasach PRL-u ludzi ze skrzywieniami kręgosłupa, powiedział Janinie Ochojskiej, dzisiejszej szefowej Polskiej Akcji Humanitarnej chorującej od dzieciństwa na polio (chorobę Heinego-Medina), że będąc niepełnosprawną, ma coś więcej, a nie czegoś mniej*. W listopadzie w chorwackich mediach rozpoczęła się kampania „Ono što nemamo čini nas jačima” („To, czego nie mamy czyni nas mocniejszymi”)

Na kreację składa się spot reklamowy pokazujący trzech chorwackich sportowców, dla których niepełnosprawność fizyczna nie stanowiła przeszkody w karierze „Nobody ever said my body was a problem” („Nikt nigdy nie powiedział, że moje ciało było problemem”). Jako podkład muzyczny do spotu wykorzystano muzykę Sigur Ros.

Kampanię uzupełnia seria trzech plakatów przedstawiających tych samych sportowców na tle ciemnogranatowego nieba. Na trybunach pustki, nie widać kibiców, blasku fleszy i rozgrzanych do czerwoności komentatorów. Na jednym z plakatów przymierzający się do pchnięcia kulą Darko Kralj, pozbawiony dolnej kończyny światowy rekordzista w tej dziedzinie, komentuje: “They said the most important thing for a shot putter is concentration. Nobody mentioned legs” („Mówili, że najważniejszą rzeczą w pchnięciu kulą jest koncentracja. Nikt nie wspominał o nogach”). W podobnym stylu wypowiada się mistrzyni Chorwacji w tenisie stołowym Helena Dretar Karić i światowy rekordzista w pływaniu Mihovil Španja .

Kampania była pomysłem Chorwackiego Komitetu Paraolimpijskiego, zaś koncepcja jej wykonania została powierzona agencji reklamowej Bruketa & Zinic OM.

Kampania jest odpowiedzią na niskie zainteresowanie mediów i środowiska sportowego w Chorwacji dyscyplinami sportowymi w wykonaniu osób niepełnosprawnych. Jest próbą przeforsowania podejścia do niepełnosprawności w kategoriach równoprawnej rywalizacji sportowej, a nie tylko kategorii społecznej. Wśród osób niezwiązanych szerzej ze sportem niepełnosprawnych istnieje błędne przekonanie, że sportowcy niepełnosprawni prezentują bardzo ograniczony poziom sportowy, a ich wyniki i rywalizacja mają charakter symboliczny. W rzeczywistości paraolimpijczycy, mimo ograniczeń, charakteryzują się wydolnością fizyczną i możliwościami znacznie przewyższającymi możliwości przeciętnego człowieka, co więcej, niejednokrotnie są w stanie skutecznie nawiązać rywalizację z pełnosprawnymi sportowcami.
M. Danielewicz

*„Niebo to inni. Z Janiną Ochojską rozmawia Wojciech Bonowicz”, Kraków 2000.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 30.05.2023

    Stare zwierzęta hodowlane


  • 29.05.2023

    Żywy font, by przeciwdziałać wymieraniu zwierząt


  • 25.05.2023

    Dog save the King!


  • 24.05.2023

    Szukamy życia w kosmosie, niszczymy tu, na Ziemi


  • 23.05.2023

    Mały Książę i Kundelek


  • 17.05.2023

    Ucieczka z więzienia. Bez peletonu


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek