logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Francja, Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia
   ──────  18.12.2008

Komórkowy Czarnobyl



O nowym Czarnobylu mówi antykomórkowa kampania z Francji, gdzie w 2008 roku toczyły się bardzo burzliwe debaty na temat szkodliwości używania telefonów komórkowych, zwłaszcza przez dzieci. Rząd był pasywny w tej kwestii, a po działaniach organizacji pozarządowych i wystosowaniu apelu przez naukowców jego odpowiedzią był projekt zakazu sprzedaży komórek dzieciom poniżej 3 roku życia.

W okresie przedświątecznym, kiedy to wielu rodziców szukało dla swoich pociech odpowiedniego prezentu, 10 organizacji pozarządowych postanowiło wziąć sprawy w swoje ręce. W ten sposób powstała kampania zakrojona na szeroką skalę, skierowana zarówno do rodziców, jak i do francuskich władz. Jej celem było uświadomienia rodziców i całego społeczeństwa, że używanie telefonów komórkowych, zwłaszcza przez dzieci, szkodzi zdrowiu.

Badania prowadzone na Uniwersytecie Porto Allègre, na które powołują się organizacje, wskazują, że mózg dziecka chłonie o 60% więcej fal niż mózg dorosłego. Skutkiem tego jest m.in. podwyższone ryzyko kancerogenne. Biorąc przykład z miasta Lyon, które rozkleiło w mieście plakaty z hasłem „Le portable à 12 ans. C’est non. Pour leur santé, préservons-les du portable” (Komórka w wieku 12 lat. Lepiej nie. Dla ich zdrowia chrońmy je przed telefonami komórkowymi), organizacje rozdały 150 000 pocztówek – petycji, skierowanych do ministerstw Ekologii, Zdrowia i Edukacji. Pocztówki te miały być podpisane przez zaniepokojonych rodziców i wysłane do ministerstw.

Następstwem tego typu działań było skłonienie rządu do wprowadzenia w życie regulacji prawnych zabraniających reklamowania telefonów komórkowych i podejmowania tego typu działań promocyjnych skierowanych do dzieci poniżej 12 roku życia.

Jak widzimy po ostatnich doniesieniach z Francji – działania organizacji odniosły skutek.
M. Kryńska


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Un nouveau TcherMOBILE
Czas:
2008.12.16 - 2009.6.30
Tematy:
Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia
Kraje:
Francja
Nadawca:
10 francuskich organizacji pozarządowych: Agir pour l’Environnement (Działąć na rzecz środowiska), PRIARTém, ARTAC, FCPE, OSF, Ligue de l’enseignement (Liga nauczania), Les Amis de la Terre (Przyja
Media:
Plakaty, pocztówki, internet
Adresaci:
Francuskie władze i francuscy rodzice
Hasło kampani:
Portables, antennes relais, wifi: un nouveau TcherMOBILE. (Komórki, anteny przekaźnikowe, wifi: nowy Czermobil/Czarnobyl)





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 04.08.2022

    Pracoholik pozbawia swoje otoczenie relaksu


  • 26.07.2022

    Kampania Poland Soul Travel promuje slow turystykę wśród Austriaków i Szwajcarów


  • 21.07.2022

    Krwawe diamenty


  • 20.07.2022

    Bądź bezpieczny przy pracy


  • 19.07.2022

    Nie jesteśmy twoim śmietnikiem


  • 18.07.2022

    Lidl Polska zachęca do powiedzenia TAK! roślinnym produktom


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek