Francuska rewolucja XXI wieku? Jako pierwszy kraj w Europie Francja rozpoczyna walkę, o to, żeby dzieci nie korzystały z telefonów komórkowych lub też robiły to w minimalnym stopniu.
Minister środowiska Jean-Louis Borloo zgłosił projekt ustawy nazwanej „Engagement national pour l’environnement” (Narodowe zaangażowanie na rzecz środowiska), która dotyczy kwestii ocieplenia klimatu i jego negatywnych skutków. W ustawie wydzielone zostały takie działy jak: urbanizacja, transport czy zarządzanie odpadkami. Dotyka ona również kontrowersyjnej ostatnio we Francji kwestii telefonii komórkowej. Intencją ministra jest zakazanie sprzedaży telefonów komórkowych dzieciom poniżej 6 roku życia. Poza tym, projekt ustawy zawiera wzmiankę o tym, że zabronione ma być jakiekolwiek działanie promocyjne mające na celu sprzedaż telefonów komórkowych dzieciom poniżej 12 roku życia.
Ta informacja jest też wskaźnikiem skuteczności działań organizacji pozarządowych. Decyzja ministra jest następstwem szeroko zakrojonej kampanii społecznej „Portables, antennes relais, wifi: un nouveau Tchermobile”, która rozpoczęła się pod koniec 2008 r. Została ona stworzona w 2008 r. przez 10 francuskich organizacji pozarządowych, które uznały, że w obliczu pasywności rządu, same muszą zatroszczyć się o obywateli. Akcja uświadamia na temat ryzyka związanego z używaniem telefonów komórkowych, przede wszystkim przez dzieci.
O szkodliwym wpływie komórek na zdrowie dzieci jest głośno nie tylko we Francji.
Finlandia jest kolejnym europejskim państwem, które zwróciło uwagę na tę problematykę. STUK (Radiation and Nuclear Saftey Authority), czyli organizacja zajmująca się promieniowaniem i bezpieczeństwem nuklearnym uważa, że dzieci są szczególnie podatne na ponoszenie negatywnych konsekwencji korzystania z komórki. Dlatego rodzicom zaleca się wprowadzenie limitów na komórki dla dzieci i raczej wysyłanie smsów niż prowadzenie rozmów. Podobnie jak we francuskiej kampanii, użytkownikom telefonów komórkowych zaleca się używanie zestawów słuchawkowych, ograniczanie długości i ilości wykonywanych rozmów oraz nie rozmawianie w miejscach o słabym zasięgu oraz podczas przemieszczania się.
M. Kryńska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
10.02.2025
Sadyba Best Mall z innowacyjnym rozwiązaniem dla osób niewidomych i niedowidzących
-
09.02.2025
Konkurs na kreatywną kampanię szkoły wyższej
-
09.02.2025
Konferencja CSR Poland 2025
-
07.02.2025
„Żyjemy w bańce, sądząc, że wszyscy rozumieją termin ESG”
-
04.02.2025
Buk z Dalkowa w konkursie European Tree of the Year
-
28.01.2025
„Alkohol” bezalkoholowy w Carrefour Polska