logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Wydarzenia
   ──────  15.01.2009

Komórkowe zakazy



Francuska rewolucja XXI wieku? Jako pierwszy kraj w Europie Francja rozpoczyna walkę, o to, żeby dzieci nie korzystały z telefonów komórkowych lub też robiły to w minimalnym stopniu.

Minister środowiska Jean-Louis Borloo zgłosił projekt ustawy nazwanej „Engagement national pour l’environnement” (Narodowe zaangażowanie na rzecz środowiska), która dotyczy kwestii ocieplenia klimatu i jego negatywnych skutków. W ustawie wydzielone zostały takie działy jak: urbanizacja, transport czy zarządzanie odpadkami. Dotyka ona również kontrowersyjnej ostatnio we Francji kwestii telefonii komórkowej. Intencją ministra jest zakazanie sprzedaży telefonów komórkowych dzieciom poniżej 6 roku życia. Poza tym, projekt ustawy zawiera wzmiankę o tym, że zabronione ma być jakiekolwiek działanie promocyjne mające na celu sprzedaż telefonów komórkowych dzieciom poniżej 12 roku życia.

Ta informacja jest też wskaźnikiem skuteczności działań organizacji pozarządowych. Decyzja ministra jest następstwem szeroko zakrojonej kampanii społecznej „Portables, antennes relais, wifi: un nouveau Tchermobile”, która rozpoczęła się pod koniec 2008 r. Została ona stworzona w 2008 r. przez 10 francuskich organizacji pozarządowych, które uznały, że w obliczu pasywności rządu, same muszą zatroszczyć się o obywateli. Akcja uświadamia na temat ryzyka związanego z używaniem telefonów komórkowych, przede wszystkim przez dzieci.

O szkodliwym wpływie komórek na zdrowie dzieci jest głośno nie tylko we Francji.
Finlandia jest kolejnym europejskim państwem, które zwróciło uwagę na tę problematykę. STUK (Radiation and Nuclear Saftey Authority), czyli organizacja zajmująca się promieniowaniem i bezpieczeństwem nuklearnym uważa, że dzieci są szczególnie podatne na ponoszenie negatywnych konsekwencji korzystania z komórki. Dlatego rodzicom zaleca się wprowadzenie limitów na komórki dla dzieci i raczej wysyłanie smsów niż prowadzenie rozmów. Podobnie jak we francuskiej kampanii, użytkownikom telefonów komórkowych zaleca się używanie zestawów słuchawkowych, ograniczanie długości i ilości wykonywanych rozmów oraz nie rozmawianie w miejscach o słabym zasięgu oraz podczas przemieszczania się.
M. Kryńska


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 23.05.2022

    Sodexo wprowadza Kartę Pomoc – nowe rozwiązanie dla organizacji non-profit


  • 16.05.2022

    Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


  • 13.05.2022

    Serhij Żadan Człowiekiem Roku 2022 „Gazety Wyborczej” 


  • 12.05.2022

    „Druh znaczy przyjaciel” – Dem zaprojektował polsko-ukraiński słowniczek dla dzieci


  • 11.05.2022

    Dzień bez Śmiecenia — inauguracja letniej edycji Operacji Czysta Rzeka


  • 10.05.2022

    Gazeta.pl i Ukrayina.pl licytują słynne znaczki pocztowe z podpisami bohaterów Ukrainy


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek