Choć widok ogromu aut na ulicach miast nie dziwi, to umiejscowienie samochodu pośród parkowych alei może zaskoczyć. Szczególnie nadmuchanego. Taką instalację w ramach kampanii „Więcej znaczy mniej” zrealizowała agencja LewLaraTBWA, z okazji obchodzonego 22 września Dnia Bez Samochodu.
Akatu Institute for Conscious Consumption, brazylijska organizacja, na której zlecenie powstała tegoroczna kampania, chciała w ten sposób zwrócić uwagę na problem zanieczyszczenia środowiska. W jednym z największych parków miejskich São Paulo ustawiono nadmuchiwany samochód rzeczywistych rozmiarów. Obecność samochodu wśród parkowej zieleni jest ilustracją wszechobecności ruchu samochodowego, pokazuje jak zdominował on codzienne życie.
Jak podkreślają organizatorzy akcji, celem kampanii nie jest wyłącznie zachęcenie do jednorazowej rezygnacji z korzystania z samochodu, a zwiększenie świadomości obywateli w zakresie ochrony środowiska. Dlatego akcję ambientową uzupełniała kampania prasowa – reklamy w trzech odsłonach nawiązujące do instalacji przedstawiały kontrasty: niepożądane przedmioty vs. elementy przyrody. Połączenie dwóch przedmiotów na każdej kreacji podkreśla zależności istnienia obu form – jak mówią hasła kampanii – „More cars. Less clean air.” (Więcej samochodów. Mniej czystego powietrza.), „More cities. Less forests” (Więcej miast. Mniej lasów.) oraz „More pollution. Less life.” (Więcej zanieczyszczeń. Mniej życia.) – zwiększenie „ludzkiego” składnika krajobrazu jest zagrożeniem dla przyrody.
M. Woźniak
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
02.05.2022
Alkohol oszukuje
-
01.05.2022
Słodkie Święto Pracy
-
29.04.2022
I kto tu jest potworem?
-
28.04.2022
Gdyby tylko mogły mówić…
-
27.04.2022
Gdy nie ma nic ważniejszego od nałogu
-
26.04.2022
Odzież dla firm — w ekologicznym wydaniu