Choć widok ogromu aut na ulicach miast nie dziwi, to umiejscowienie samochodu pośród parkowych alei może zaskoczyć. Szczególnie nadmuchanego. Taką instalację w ramach kampanii „Więcej znaczy mniej” zrealizowała agencja LewLaraTBWA, z okazji obchodzonego 22 września Dnia Bez Samochodu.
Akatu Institute for Conscious Consumption, brazylijska organizacja, na której zlecenie powstała tegoroczna kampania, chciała w ten sposób zwrócić uwagę na problem zanieczyszczenia środowiska. W jednym z największych parków miejskich São Paulo ustawiono nadmuchiwany samochód rzeczywistych rozmiarów. Obecność samochodu wśród parkowej zieleni jest ilustracją wszechobecności ruchu samochodowego, pokazuje jak zdominował on codzienne życie.
Jak podkreślają organizatorzy akcji, celem kampanii nie jest wyłącznie zachęcenie do jednorazowej rezygnacji z korzystania z samochodu, a zwiększenie świadomości obywateli w zakresie ochrony środowiska. Dlatego akcję ambientową uzupełniała kampania prasowa – reklamy w trzech odsłonach nawiązujące do instalacji przedstawiały kontrasty: niepożądane przedmioty vs. elementy przyrody. Połączenie dwóch przedmiotów na każdej kreacji podkreśla zależności istnienia obu form – jak mówią hasła kampanii – „More cars. Less clean air.” (Więcej samochodów. Mniej czystego powietrza.), „More cities. Less forests” (Więcej miast. Mniej lasów.) oraz „More pollution. Less life.” (Więcej zanieczyszczeń. Mniej życia.) – zwiększenie „ludzkiego” składnika krajobrazu jest zagrożeniem dla przyrody.
M. Woźniak
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
20.07.2024
Prawdziwi ludzie
-
15.07.2024
Morze cierpienia
-
11.07.2024
What is family
-
10.07.2024
Potwór basenowy
-
05.07.2024
Najgorszy dzień życia
-
03.07.2024
Pies jak z reklamy