logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kreacje / printy > Kolory wolontariatu
26.05.2009
Tematy: Kreacje / printy

Kolory wolontariatu



Prowokująca kampania „Profession: Volunteer” z września 2001 roku jest efektem współpracy United Nations Volunteers i marki Benetton, znanej z kontrowersyjnych reklam. Koncern po raz kolejny obszedł schematy.

William „Weazrock” Huezo, były członek gangu ulicznego z wytatuowanymi ramionami walczy przeciwko przemocy. Nelson, gwatemalski transwestyta, rozdaje prezerwatywy prostytutkom. Donna, dla której całym światem jest stepowanie, organizuje czas mieszkańcom domów starości. Młoda prawniczka walczy o przestrzeganie praw człowieka, uśmiechnięta starsza pani pilnuje porządku na plażach nudystów, a czarnowłosa Szwedka pomaga dzieciom ulicy. To tylko sześciu z kilku tysięcy wolontariuszy. Na reklamach Benetton pokazuje osoby z różną przeszłością, o innych kolorach skóry, pochodzące z rozmaitych zakątków świata. Łączy je jedna cecha: wrażliwość na krzywdę i cierpienie. Rok 2001 ogłoszono Rokiem Wolontariuszy, a jego główne obchody przypadły na 5 grudnia – w Międzynarodowy Dzień Wolontariusza.

United Nations Volunteers to działający od 30 lat program ONZ, a jego celem jest nadzorowanie akcji organizowanych przez wolontariuszy, nagłaśnianie przedsięwzięć, w których biorą udział i propagowanie idei bezinteresownej pomocy. Benetton i ONZ rozpoczęły współpracę w 1996r. kampanią z okazji pierwszego Światowego Szczytu FAO poświęconego problemowi głodu w krajach wysokorozwiniętych. Rok później znów połączyły swoje siły, tym razem organizując kampanię z okazji 50. rocznicy ogłoszenia Deklaracji Praw Człowieka. I wreszcie w 2001 r. zajęły się wolontariatem.

Zdjęcia do kampanii stworzył James Mollison. Wspólną akcję Benettonu i UNV adresowano do mieszkańców Europy, Stanów Zjednoczonych, Ameryki Południowej i Dalekiego Wschodu. Plakaty zawisły na billboardach w stolicach większych krajów oraz drukowane były w gazetach, tygodnikach i magazynach.

Jednostka ONZ z siedzibą w niemieckim Bonn oszacowała w 2000 roku, że każdego roku w bezinteresowną pomoc angażuje się około 5 tysięcy osób. Dane zebrane w 9 europejskich krajach wskazują, że wolontariusze wykonują około dwóch milionów prac. Angażują się w przedsięwzięcia kulturalne, oświatowe, pomagają dzieciom, osobom starszym, niepełnosprawnym, uzależnionym, dbają o środowisko naturalne czy opiekują się chorymi. W Niemczech wolontariusze powyżej 14 roku życia stanowią 34% społeczeństwa – 22 miliony osób. W Stanach Zjednoczonych ich praca warta jest 225 miliardów dolarów rocznie.
J. Mentel








12.06.2025 polecamy

Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?


„Jesteśmy tu, bo mamy dość!” – mówi Sebastian Stankiewicz w najnowszym spocie społecznym. Ale to nie zapowiedź filmu akcji. To apel o empatię wobec kur, które całe życie spędzają w ciasnych klatkach. Stowarzyszenie Otwarte Klatki w kampanii „Gang troski o nioski” pokazuje, że każdy z nas może zmienić los tych zwierząt. Warunki przystąpienia? Troska, dostęp do internetu i kilka minut tygodniowo. W akcję włączył się aktor, Sebastian Stankiewicz, znany m.in. z serialu Edukacja xD, a także roli szpaka Mateusza w Akademii pana Kleksa. Mroczny klimat, jasny cel Spot stylizowany jest na scenę z Podziemnego kręgu – ciemne pomieszczenie, tłum ludzi, napięcie w...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 11.06.2025Kreacje / printy

    Po stronie mocy korników

  • 10.06.2025Kreacje / printy

    Dostrój się do drogi

  • 08.06.2025Kreacje / printy

    W chłodni

  • 06.06.2025Kreacje / printy

    Zepsute bajki

  • 30.05.2025Kreacje / printy

    Real Reality Show

  • 08.05.2025Kreacje / printy

    Za każdym motocyklistą…

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek