logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kreacje / printy
   ──────  17.07.2012

Kolaże dla 7 miliardów ludzi



Z okazji narodzin siedmiomiliardowego mieszkańca Ziemi Caos Sustainability i agencja Leo Burnett z Lizbony przygotowały malownicze, misterne i wielowymiarowe kolaże.

Kampania realizowana pod hasłem „Now we are 7 billion. For better. Or for worse” (“Teraz jest nas 7 miliardów. Na lepsze. Lub na gorsze”) próbuje zaszczepić w odbiorcach proste nawyki ekologiczne. Hasło wprawia w zadumę nad dalszymi losami planety, w obliczu tak wysokiego zaludnienia. Kreacje przekonują, jak różne mogą być jego skutki – żależnie od tego co owe 7 miliardów ludzi będzie robić każdego dnia.

Pierwsza z serii grafik to labirynt drzewnych i liściastych motywów. Dominującym kolorem jest brąz, jaśniejsze plamy to liście oraz słoje drzew. Plakat informuje: Jeśli każda osoba zasadzi jedno drzewo, możemy odzyskać ich trzykrotnie więcej niż w zniszczonej części Puszczy Amazońskiej; Jeśli wszyscy będziemy nadużywać papieru, to każdego roku będzie ścinanych 49 miliardów drzew.

Drugi kolaż utrzymany w odcieniach brązu, dotyczy recyclingu. Uwagę wyraźnie przykuwa rozświetlone miejsce, ukazujące rękę która trzyma szklaną butelkę. Abstrakcyjna grafika składa się z żarówek i dłoni. Informuje: Jeśli każdy “zrecyklinguje” jedną szklaną butelkę, zaoszczędzimy taką ilość energii, że 3 miliardy żarówek będą świecić przez cały dzień.; Jeśli nikt nie będzie recyklingował absolutnie nic, przez rok powstanie tyle śmieci, ile wystarczyłoby na wypełnienie 1.900.000 stadionów piłkarskich.

Ostatnia z grafik to kolaż przypominający pop-art, stworzony z kurków do kranu. Nietrudno domyślić się, że dotyczy oszczędności wody. Zamieszczone na nim informacje głoszą: Jeżeli każdy z nas będzie zakręcał kran podczas mycia zębów, zaoszczędzimy wystarczająco dużo wody, by zaopatrzyć w nią wszystkich mieszkańców Portugalii na półtora miesiąca; Jeśli każdy zostawi odkręcony kran podczas mycia naczyń, zmarnujemy tyle wody, ile spływa w Wodospadzie Niagara przez tydzień.
Filip Jędruch


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 05.06.2023

    Nie potrzebujemy kolejnych „bohaterów”


  • 30.05.2023

    Stare zwierzęta hodowlane


  • 29.05.2023

    Żywy font, by przeciwdziałać wymieraniu zwierząt


  • 25.05.2023

    Dog save the King!


  • 24.05.2023

    Szukamy życia w kosmosie, niszczymy tu, na Ziemi


  • 23.05.2023

    Mały Książę i Kundelek


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek