Kokaina roller coaster
Kampania nagrodzona w Cannes. Kolejka górska to ryzykowna zabawa – prawie każdy wsiada na nią z uśmiechem na ustach, ale nie każdy kto z niej schodzi czuje się dobrze. Plakat hiszpańskiej kampanii „Cocaine“ przedstawia wyjątkowo kręty i niebezpieczny roller coaster, którego zawiłości układają się w kształt słowa „kokaina“. Tor w pewnym momencie urywa się, a śmiałkowie jadący kolejką są blisko przepaści. Hasło „You know where the fun begins, but not where it could end“ („Wiesz, gdzie jest początek zabawy, ale nie wiesz, gdzie jest jej koniec“) ma otworzyć młodym ludziom oczy na nieodwracalne skutki zażywania kokainy oraz przypomnieć, że każdy kontakt z tym narkotykiem może mieć tragiczne konsekwencje nawet w bardzo odległej przyszłości.
Kampania „Cocaine“ wykonana przez DDB Madrid powstała na zlecenie Foundation Against Drug Consumption (FAD). Jej adresatami są młodzi ludzie w wieku 15-24 lat, ponieważ to właśnie ich dotyczy największe ryzyko uzależnienia od kokainy. W Hiszpanii narkotyk ten jest tak rozpowszechniony, że jego śladowe ilości można znaleźć w powietrzu niektórych miast, a aż 3 procent dorosłych zażywa go rekreacyjnie, co stanowi światowy rekord. Kampania ma na celu obniżenie tych statystyk poprzez uświadomienie młodzieży, że zabawa z kokainą prędzej czy później kończy się poważnym uzależnieniem.
FAD to hiszpańska organizacja walcząca z uzależnieniem od narkotyków. Od ponad 20 lat zajmuje się organizacją działań profilaktycznych oraz antynarkotykowych akcji społecznych.
Plakat „Cocaine“ otrzymał Brązowego Lwa na Festiwalu w Cannes w kategorii „Outdoor“.
K. Kondracka
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka
-
31.10.2024
Poszły z dymem