Czy można wyobrazić sobie większą porażkę niż drwiny kibiców po przegranym meczu?
Kampania społeczna„Nie bądź jak Neymar, nie udawaj, nie symuluj – nie wzywaj karetki”, wykorzystująca wizerunek „hipochondrycznego” Brazylijczyka musiała go nieźle zaboleć…
Jakich komentarzy spodziewać się mogą organizatorzy kampanii – instytucja INEM walcząca z bezpodstawnym wzywaniem pogotowia ratunkowego w Portugalii?
„Kampania z wykorzystaniem wizerunku Neymara jest fajna. Dotyka prawdziwego problemu, ma dobry pomysł i w przewrotny sposób wykorzystuje wizerunek znanej osoby. Napisały o niej branżowe portale i zdobyła uznanie w mediach społecznościowych. Aż prosi się o jakąś małą nagrodę na jednym z licznych konkursów kreatywnych. Nie pasuje mi tylko jedna mała rzecz – obawiam się, że w rzeczywistości nie będzie działać. Pomińmy fakt, że kampania kpi z własnej grupy docelowej i to nigdy nie jest dobre posunięcie. Wyobraźmy sobie, w jakich okolicznościach emocjonalnych wzywa się karetkę. Wydaje mi się, że żaden z autorów kampanii się nad tym nie zastanowił. „Boli mnie w klatce piersiowej i nie mogę oddychać, ale nie będę jak Neymar, na pewno nic mi nie jest.” albo „Babcia leży w kuchni i nie ma z nią kontaktu. Nie będziemy dzwonić po pogotowie, na pewno robi Neymara”. Karetki nie wzywa się dla zabawy, kiedy dzwonisz po pogotowie naprawdę wierzysz, że coś jest bardzo nie w porządku i samodzielnie nie dasz rady. Ci nieliczni, którzy jednak wzywają karetkę i symulują, bo brakuje im towarzystwa – no cóż – lepiej postarać się zrozumieć, dlaczego tak robią i wskazać im inny sposób rozwiązania problemów niż z nich kpić.
Autor wypowiedzi: dyrektor kreatywny agencji Ambasada BC – Witold Koroblewski
Szczegółowe informacje o kampanii znajdują się TUTAJ
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
15.09.2023
Konsumenci produkują 170 kg odpadów opakowaniowych rocznie
-
04.08.2023
Porozmawiajmy szczerze o otyłości
-
12.05.2023
„Żywność w Polsce staje się coraz bardziej ekologiczna”
-
03.02.2023
Jak rozmawiać z osobą chorą na nowotwór?
-
16.01.2023
Blue Monday nie istnieje! — wyjaśnia Dorota Minta
-
02.11.2022
Jesień na talerzu. Jak jeść zdrowo i sezonowo?