logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia > Drwina w służbie zdrowia? „Nie bądź jak Neymar, nie symuluj!”
10.07.2018
Tematy: Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia

Drwina w służbie zdrowia? „Nie bądź jak Neymar, nie symuluj!”



Czy można wyobrazić sobie większą porażkę niż drwiny kibiców po przegranym meczu? „Chłopaki nie płaczą” odchodzi do lamusa w obliczu przekazu portugalskiej kampanii „Nie bądź jak Neymar, nie udawaj, nie symuluj –  nie wzywaj karetki”. Walcząc z bezpodstawnym wzywaniem pogotowia ratunkowego, instytucja INEM postanowiła wykorzystać wizerunek Brazylijczyka, który nagminnie wyolbrzymia skutki własnego cierpienia i popełnionych na nim fauli.

Celem kampanii przeciwko nadmiernemu wykorzystaniu numeru alarmowego 112, administrowanego przez instytucję INEM, jest zwrócenie uwagi publicznej na fakt, że aż 75,8 proc. wezwań pogotowia ratunkowego w Portugalii jest niepotrzebne. Wyolbrzymiający własne dolegliwości chorzy, nie uświadamiają sobie, że czas, jaki lekarze karetki poświęcają na „ratowanie ich życia” może realnie uchronić innych pacjentów od śmierci.

Opublikowany przez INEM – Instituto Nacional de Emergência Médica Piątek, 6 lipca 2018

Odwołując się do „hipochondrycznego” piłkarza Neymara, którego zachowanie coraz częściej komentowane jest w mediach społecznościowych jako zdecydowanie przesadne, organizatorzy kampanii apelują „nie symuluj!”. Nagminne wyolbrzymia skutków własnej choroby i bezrefleksyjne wzywanie pomocy ratunkowej pozbawia opieki medycznej tych, którzy realnie jej potrzebują

Zachowania symulującego cierpienie zawodnika już wcześniej dostrzegła sieć restauracji KFC w Południowej Afryce. Wizerunek piłkarza został wykorzystany w reklamie Kentucky Fried Chicken, która szybko stała się hitem internetu.

Kampania realizowana przez organizację INEM „Nie bądź jak Neymar, nie udawaj, nie symuluj –  nie wzywaj karetki” prowadzona jest w mediach społecznościowych.

Drwina z „cierpiętnika” w służbie zdrowia zbiera internetowe grono fanów.

Pomysłowa kampania z Portugalii dotycząca numeru ratunkowego 112, do której wykorzystano zdjęcie symulującego #Neymar "75% wezwań karetki jest nieuzasadnionych" ??#RTM pic.twitter.com/iT1DHjvp0m

— Michał Szabłowski (@Szablasty) July 8, 2018

Tweets by INEMtwitting

Szczegóły organizacji znajdują się pod adresem http://www.inem.pt/

promocja zdrowia InstitutoNacionaldeEmergenciaMedica INEM







06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 09.07.2025slider

    Pierwsza w historii lalka Barbie z cukrzycą typu 1

  • 06.07.2025slider

    Młodzi ludzie najbardziej samotni

  • 30.06.2025Wydarzenia

    Wielki trening z mistrzami olimpijskimi dla dzieci

  • 23.06.2025Kampanie

    Uzależnienie od ekranów w reklamie KitKat

  • 21.06.2025Wydarzenia

    Artyści dla transplantacji. Już 24 czerwca w Warszawie!

  • 16.06.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Sprzęt sportowy za darmo. Wystarczy aplikacja

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek