Kocham. Reaguję.
Polska jest na pierwszym miejscu w Europie Środkowo-Wschodniej w przyzwalaniu na stosowanie kar fizycznych wobec dzieci. "Nie bądź obojętny wobec przemocy!", "Dobro dziecka zależy także od Ciebie" – to główne hasła kampanii społecznej "Kocham. Reaguję", której celem jest uświadamianie konieczności reagowania w przypadkach przemocy wobec dzieci. Akcję prowadzą Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej, Policja oraz fundacje – Krajowe Centrum Kompetencji i Dzieci Niczyje. Zaangażowali się w nią znani aktorzy – Rafał Królikowski, Tomasz Karolak i Magdalena Różczka.
Celem kampanii jest zwiększenie społecznego zaangażowania w sprawy związane z przeciwdziałaniem przemocy w rodzinie, ze szczególnym uwzględnieniem natychmiastowego reagowania na przemoc wobec dzieci. Ponadto ma ona zwiększyć poziom wiedzy na temat przemocy domowej oraz podnieść profesjonalizm działania służb na rzecz szeroko rozumianego przeciwdziałania i zwalczania przemocy w rodzinie.
Elementem kampanii "Kocham. Reaguję" jest telefon zaufania dla ofiar przemocy (0 801 109 801) obsługiwany przez pracowników KCK. W sytuacji, kiedy zgłaszający będzie potrzebował pomocy nie wymagającej szybkości działania KCK uruchamia pomoc we własnym zakresie. W sytuacji zgłoszenia wymagającego pilnej interwencji Policji, z uwagi na zagrożenie życia i zdrowia, operatorzy Fundacji mają delegację do szybkiego przekazania informacji do dyżurnego właściwej miejscowo jednostki wojewódzkiej Policji, gdzie zlecone zostaną załogom interwencyjnym czynności zmierzające do szybkiego udzielenia pomocy osobom dotkniętym przemocą domową.
Dodatkowo na rzecz kampanii pracują również operatorzy ogólnopolskiego telefonu zaufania dla dzieci i młodzieży 116 111, którzy współpracują z jednostkami Policji.
Materiały informacyjno-edukacyjne przygotowane w ramach kampanii "Kocham. Reaguję." przekazane zostały marszałkom województw i jednostkom Policji. Marszałkowie województw otrzymali środki finansowe na lokalne kampanie społeczne, w ramach których zobowiązani są do opracowania i dystrybucji informatorów dla ofiar przemocy w rodzinie. Kolejnym elementem kampanii będą realizowane przez samorząd wojewódzki szkolenia interdyscyplinarne dla grup zawodowych realizujących zadania na rzecz przeciwdziałania krzywdzeniu dzieci.
Kampania potrwa do końca lutego 2009 roku, a komunikować o niej będą spoty telewizyjne, radiowe, reklamy prasowe oraz plakaty i ulotki.
Kampania „Kocham. Reaguję” jest drugą częścią kampanii medialnej poświęconej przeciwdziałaniu przemocy domowej. Pierwsza jej część przebiegała pod hasłem „Kocham. Nie biję” i koncentrowała się na problemie stosowania przemocy w wychowaniu dzieci.
M. Czerepak
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
08.11.2024
Pokolenie Z na rynku pracy. Najnowszy raport OLX Praca
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie