Na pierwszy rzut oka są to zwykłe okładki plotkarskich magazynów – tylko że tytuły artykułów nie pasują do tego, co zwykle mówi się o sławnych ludziach, a twarze na zdjęciach trudno skojarzyć z show biznesem. Na okładki fikcyjnych czasopism o takich nazwach jak „Truth”, „Real”, „Seen” („Prawda”, „Rzeczywistość”, „Widziane”) trafiły doniesienia z życia kobiet samotnie wychowujących dzieci. Nagłówki zachęcają do zapoznania się z artykułami np. o tym jak Tania próbuje uniknąć eksmisji, a Jenna nie ma pieniędzy na zakupy w secondhandzie.
W taki sposób kanadyjska fundacja Woodgreen skłania do zastanowienia się co by było, gdyby ludzie interesowali się losem osób żyjących w ubóstwie tak jak nowinkami o celebrytach. Twórcy kampanii z agencji DDB w Toronto krytycznie odnieśli się do powszechnego śledzenia informacji o znanych i bogatych, podczas gdy losem potrzebujących interesuje się relatywnie niewielu. Szata graficzna fikcyjnych magazynów z kolorowymi napisami np. „spotted!” („zauważone!”) i ze zdjęciami wyglądającymi jak dzieło paparazzi przypomina o tym co zazwyczaj umieszczane jest w plotkarskich pismach. W internecie krąży też reklama promująca rzekomy nowy show, który wydaje się bardzo podobny do znanego w wielu krajach telewizyjnego tabloidu Entertainment Tonight. Atrakcyjni prezenterzy z szerokim uśmiechem zachęcają do obejrzenia nowego odcinka, w którym pojawią się gorące doniesienia np. o tym jak jedna z „celebrytek” pracuje przez 15 godzin dziennie, by wykarmić dzieci. Podglądanie sław może być dobrą rozrywką, w informacjach o życiu bohaterek kampanii nie ma jednak nic zabawnego.
Kanadyjska fundacja chce uzyskać dofinansowanie od władz prowincji Ontario w Kandzie dla projektu Homeward Bound, którego celem jest wspieranie borykających się z problemami samotnych matek m.in. poprzez doradztwo zawodowe i pomoc w opiece nad dziećmi. Program został wdrożony dziesięć lat temu i od tego czasu kompleksowo pomógł niemal dwustu kobietom wyjść z trudnej sytuacji. Organizacja, która od kilkudziesięciu lat zajmuje się marginalizacją, zwraca uwagę na to, że kobiety samotnie wychowujące dzieci często mają problemy finansowe i mieszkaniowe, trudniej jest im też aktywnie uczestniczyć w życiu społecznym. Na stronie internetowej Woodgreen można wpisać swoje nazwisko na listę osób, które popierają pomysł dofinansowania projektu z lokalnego budżetu, zostanie ona przedstawiona premierowi Ontario.
Joanna Ćwiertnia
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
17.01.2025
Świat się nie zawali
-
15.01.2025
Nie do zastąpienia
-
14.01.2025
Między bajki włożyć
-
13.01.2025
Literówka
-
10.01.2025
Gnicie mózgu
-
10.01.2025
Zły Mikołaj