Koalicja „Masz głos, masz wybór” ruszyła z akcją profrekwencyjną pod hasłem „Kobiety na wybory!”, której celem jest zachęcenie do głosowania właśnie pań, z których zazwyczaj tylko połowa idzie na wybory.
Działania pod hasłem „Kobiety na wybory!” , których głównym pomysłodawcą jest Fundacja im. Stefana Batorego, mają zmienić myślenie Polek, uważających, że nie mają po co uczestniczyć w wyborach. Z badań przeprowadzonych na potrzeby akcji wynika, że kobiety nie czują się kompetentne w kwestiach polityki, nie interesują się nią i w efekcie rzadziej niż mężczyźni pojawiają się na głosowaniu. Dlatego koalicja "Masz głos, masz wybór" postanowiła je dowartościować, opowiadając w przygotowanych z tej okazji kreacjach o umiejętnościach, którymi kobiety wyróżniają w życiu codziennym.
"Wiemy ile kosztuje posłanie dziecka do szkoły. Wiemy jak zadbać o zdrowie z najbliższych. Wiemy jak radzić sobie z domowym budżetem. (…)" – mówią jednym głosem bohaterki spotu telewizyjnego kampanii.
W ramach kampanii profrekwencyjnej zrealizowano spot, reklamę radiową i prasową. Na stronie internetowej akcji Kobiety na wybory zamieszczono m.in. kalendarz i poradnik wyborczy.
Koalicja "Masz Głos, Masz Wybór" (www.maszglos.pl) skupia kilkanaście opiniotwórczych i cieszących się autorytetem organizacji pozarządowych, które wspólnie działają na rzecz zwiększenia udziału obywateli w wyborach.
Koalicja przeprowadziła już kampanie profrekwencyjne: „Zmień kraj. Idź na wybory”, przed wyborami parlamentarnymi 2007, „Pępek Europy”, przed wyborami do Parlamentu Europejskiego 2009, „Gdziekolwiek będziesz, zagłosuj” przed wyborami prezydenckimi 2010 oraz kampanię zachęcającą do kandydowania („Przyszli radni/Przyszłe radne są tuż obok ciebie! Znasz ich? Przekonaj ich!/Znasz je? Przekonaj je!”) i głosowania („Idź i głosuj świadomie!”) w wyborach samorządowych 2010.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka
-
31.10.2024
Poszły z dymem
-
30.10.2024
Reklama dla pszczół