Kampania „Miej odwagę, żyj uważnie i z pasją” skierowana jest do kobiet, w szczególności do matek i córek. Inicjatorki chcą zwrócić uwagę na to, że pasja może być źródłem radości, dodawać odwagi, siły i pewności siebie.
Jak pisze organizatorka kampanii Gabriela Kuca: Marzymy o tym, by każda kobieta pozwoliła sobie na pasję, począwszy od najmłodszych kobietek, które potrzebują mądrego, uważnego wsparcia dorosłych. W ten sposób buduje się kobiecą siłę dziewczynek już od dzieciństwa. Kiedy one dorosną, będą miały odwagę do życia z pasją i pozostaną uważne na innych, bo tej uważności nauczyły się od swych najbliższych. Wspierajmy swoje dzieci przynajmniej codzienną rozmową na temat tego, co je zachwyca, czym się interesują. W ten sposób pomagamy im budować podwaliny ich siły już od w wieku kilku lat, co zaowocuje pewnością siebie i odpornością na naciski innych osób, czy grup społecznych. Wzmacniajmy mocne strony dziecka, rozbudzajmy w nim pasje i rozwijajmy talenty. Poświęcanie czasu głównie na to, co nie leży w obrębie predyspozycji oraz na to, aby być dobrym we wszystkim, sprawia, że rozpraszamy energię i po latach nie widzimy swoich mocnych stron. Trudno je dostrzec, kiedy lata upływają nam na szlifowaniu braków, a nie rozwijaniu talentów.
Wielu dorosłych ludzi, głównie kobiet, nie potrafi wskazać swoich mocnych stron, lub wstydzi się o nich mówić. Jeśli mamy wiarę w siebie, łatwiej nam odważyć się na to, by wyjść ze strefy komfortu i sięgnąć po marzenia. Odwagi dodaje też pasja, bo ona jest generatorem mocy, wprowadza nas w stan ekscytacji i zaangażowania. Posiadanie choćby małego hobby to bardzo dobry sposób na poprawienie jakości życia i podniesienie poziomu optymizmu, co jest ważne zarówno dla jednostek, jak i w kontekście społecznym.
Poprzez stronę www.KobiecaSila.pl inicjatorka akcji sprzedaje koszulki, kubki i torby z hasłem „Miej odwagę, żyj uważnie i z pasją”. Od połowy lutego do końca 2015 roku 2 zł z każdego sprzedanego gadżetu oddawane jest na konto dwóch kobiecych projektów: fundacji ORIGO i ich projekt Matki Matkom (w miesiące nieparzyste) oraz Stowarzyszenia Kobieca Transsmisja wspierającego projekt Karioka Girls Rock Kamp (w miesiące parzyste).
Głównym elementem medialnym kampanii jest film, który powstał w bezbudżetowej akcji, przy udziale różnych osób i firm, w 1,5 miesiąca. Film miał premieręstronie w Dzień Kobiet 08.03.2015, a dzień później 09.03.2015 zobaczyło go 400 osób obecnych na Sali Kina Millenium w Tarnowie na tzw. Babskim Poniedziałku.
Nazwa projektu: Miej odwagę, żyj uważnie i z pasją
Autor: Gabriela Kuca
Zasięg: Polska
Data: 03/2015 –
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
18.10.2024
Gdy znika dziecko, gubi się cała rodzina
-
26.09.2024
Jak oswoić prądożerców?
-
11.09.2024
#TataTeżCzyta2024 — podsumowanie kampanii
-
23.07.2024
Nie wszystko co „eco” jest eco
-
12.06.2024
Żyję z HIV – poznaj ich historie