Klub mentorów
Nigdy nie byłem odważny – mówi młody człowiek i oszczędnie, ale bardzo dobitnie opowiada swoją historię po to, by ośmielić sobie podobnych do działania.
Kampania "Be the mentor you wish you’d had" ("Bądź mentorem którego chciałbyś mieć") została zrealizowana dla The South Afican Breweries, największego południowoafrykańskiego browaru, który angażuje się w walkę ze zjawiskiem nadużywania alkoholu wśród nieletnich w RPA.
Skierowana jest do młodych dorosłych ludzi, między 23 a 30 rokiem życia, i ma ich skłonić by zaangażowali się w walkę z piciem alkoholu przez niepełnoletnich. Założeniem akcji, co widać wyraźnie w spocie, jest by ci właśnie młodzi dorośli zostali przewodnikami, mentorami swoich młodszych, zbaczających z drogi kolegów.
W kampanii mocno zaznaczone jest, jak ważne może być podzielenie się swoją historią, z której wyciągnęło się wnioski. Zgodnie z tym założeniem skonstruowany jest, wyprodukowany na potrzeby kampanii, bardzo widowiskowy i wyrazisty spot. Jego bohater snuje wymowną i mocną narrację. W migawkowy sposób mówi o błędach swojej młodości i o tym, że mogło być inaczej. Jego słowa intrygują, a towarzyszą im obrazy, od których trudno odwrócić wzrok: bardzo intensywna, rozwidlająca się opowieść o ulicznym życiu, braku kontroli, używkach i przemocy. Wszystkiemu towarzyszą dźwięki dubstepu, co sprawia, że kreacja staje się jeszcze bardziej uderzająca. To wyznanie ma ośmielić ludzi do działania, podzielenia się swoją historią dla dobra innych a zastosowana w niej estetyka i środki wyrazu mają przemówić do młodych odbiorców.
Milena Molęda
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
19.09.2023
Paszport do przyszłości
-
18.09.2023
Źrenice
-
18.09.2023
Historia na głosy. Ruszyła nowa kampania Centrum Archiwistyki Społecznej
-
14.09.2023
Najlepsze czasy dla potworów
-
13.09.2023
Magiczne pudełko
-
12.09.2023
Nie piję. Będę Tatą – ruszyła kampania edukacyjna FASOFF