Rozpoczęła się ogólnopolska kampania Komisji Europejskiej „Twoje działania wpływają na klimat”. W ramach akcji w pięciu miastach – Warszawie, Poznaniu, Gdańsku, Lublinie i Krakowie – w centrach handlowych zaprezentowana zostanie ogólnodostępna, symulująca mieszkanie instalacja edukacyjna, dzięki której dowiedzieć się będzie można, jak poprzez zmianę codziennych nawyków i przyzwyczajeń oszczędzać energię i redukować emisję dwutlenku węgla – zgodnie z jednym z postulatów kampanii – „Troska o klimat zaczyna się w domu”. Ambasadorem kampanii jest Przemysław Saleta.
Kampania jest realizowana w ramach "Partnerstwa dla Klimatu", inicjatywy Ministerstwa Środowiska, która skupia organizacje, działające na rzecz podniesienia społecznej świadomości dot. zmian klimatycznych.
Celem kampanii jest pokazanie jak dokonując nawet niewielkich zmian w naszym codziennym trybie życia, możemy przyczynić się do spowolnienia zmian klimatycznych.
Czterech respondentów na pięciu uważa, że zmiany klimatyczne dotyczą ich osobiście – wynika z badań z TNS OBOP – prawie wszyscy (92%) wierzą, że drobne działania podejmowane w codziennym życiu mogą mieć wpływ na zmniejszenie emisji szkodliwych gazów cieplarnianych. A prawie 9 na 10 Polaków (86%) deklaruje, że gdyby mieli więcej informacji na temat tego, co mogą zrobić, podjęliby dodatkowe działania.
Jednocześnie blisko 40% badanych deklaruje, że brak im informacji o działaniach, jakie mogliby podjąć w codziennym życiu w celu aktywnego włączenia się do walki ze zmianami klimatycznymi. Jeśli dodać do tej grupy osoby, które na pytanie postawione przez ankieterów udzieliły odpowiedzi „trudno powiedzieć”, okaże się, że niemal połowie (w sumie 44%) Polaków brak zdecydowanego przekonania, że posiadają wiedzę wystarczającą, by aktywnie przeciwdziałać zmianom klimatycznym.
Pierwsze negatywne skutki zmian klimatycznych i globalnego ocieplenia takie, jak podniesienie poziomu mórz i oceanów, topnienie lodowców, obrywanie się czap i gór lodowych, czy też gwałtowne nasilenie tropikalnych huraganów możemy obserwować już dziś.
Raport przygotowany przez działający w ramach ONZ Międzyrządowy Zespół do spraw Zmian Klimatu (Intergovernmental Panel on Climate Change, IPCC) wskazuje jednoznacznie, że bezpośredni wpływ na te negatywne zmiany środowiska ma wzrost emisji gazów cieplarnianych związany z codziennymi ludzkimi aktywnościami.
Ostatnie 11 lat było najcieplejszymi latami od 1850r., a utrzymanie obecnego tempa ocieplania klimatu może doprowadzić w tym stuleciu do skoku temperatury rzędu 4 stopni Celsjusza i w konsekwencji podniesienia poziomu mórz od 28 do 43 cm.
Honorowy patronat nad kampanią objął Minister Środowiska Maciej Nowicki. Elementem kampanii informacyjnej są także billboardy i citylighty w 5 polskich miastach. Akcja potrwa do 12 grudnia 2008r.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
18.11.2024
Startuje 24. MFF WATCH DOCS Prawa Człowieka w Filmie
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
08.11.2024
Pokolenie Z na rynku pracy. Najnowszy raport OLX Praca