Fundacja First rozpoczęła projekt Alkosfery. Picie w biznesklasie, którego celem jest zwrócenie uwagi na specyfikę alkoholizmu tzw. HFA, czyli wysokofunkcjonujących alkoholików (z ang. High-Functioning Alcoholic). Osoby z tej grupy mimo uzależnienia, osiągają sukcesy zawodowe, cieszą się poważaniem w swoim środowisku i nic nie wskazuje na to, że zmagają się z nałogiem.
W ramach pierwszego etapu akcji, który poświęcony jest sytuacji pijących szkodliwie i uzależnionych kobiet wydano amerykański bestseller Picie. Opowieść o miłości autorstwa Caroline Knapp. Autorka książki i bohaterka zarazem to przykład HFA – kobieta spełniona zawodowo, a jednocześnie osoba zmagająca się w ukryciu i samotności z chorobą alkoholową.
Organizatorzy zaznaczają, że kobiety, ujawniając chorobę i podejmując leczenie w naszym wzorcu kulturowo- społecznym, mają znacznie mniejsze wsparcie otoczenia niż mężczyźni. Kampania ma na celu zmianę sposobu myślenia o osobach uzależnionych podejmujących leczenie oraz zachęcenie osób w grupie ryzyka do skorzystania z profesjonalnej pomocy.
Patronat nad pierwszym etapem kampanii objęła Państwowa Agencja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych (PARPA), a partnerem jest Wydawnictwo Naukowe PWN. Więcej informacji o akcji znajduje się na stronie www.alcosfery.org.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
24.10.2024
Zrób TO dla JAJ!
-
23.10.2024
Oni wygrali ElektroEkologiczny Hackathon
-
11.10.2024
Prawo do przyjemności: VI Konferencja Sekson Fundacji Avalon
-
03.10.2024
Znamy nominowanych jubileuszowej 25. edycji Effie Awards Poland
-
03.10.2024
Noc Księgarń już 4 października. Prawie dwieście wydarzeń w 180 księgarniach
-
27.09.2024
25 lat Galerii Rusz