logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Stany Zjednoczone, Bezpieczeństwo ruchu drogowego
   ──────  04.04.2012

Kierowcy jak żywe trupy

Your browser does not support the video tag.
Your browser does not support the video tag.
Your browser does not support the video tag.
Your browser does not support the video tag.
Your browser does not support the video tag.
Your browser does not support the video tag.


Uwaga! Trochę odrażające. Kiedy rozpadające się ciała zombie prowadzą samochód, to przy okazji rozmawiają przez telefon, wysyłają sms-y, jedzą, poprawiają makijaż, nastawiają muzykę i wyszukują danych w komputerze. Nawet nie zauważają, że ich szalona, nieuważna jazda kończy się kraksą.  

Serię sześciu spotów, których bohaterami są zombie, emituje w amerykańskiej telewizji Biuro Bezpieczeństwa Drogowego z Kalifornii w ramach obchodzonego w kwietniu National Driving Distracted Awareness Month (Narodowego Miesiąca Świadomości Nieuważnego Kierowania Pojazdami). Prowadzona przez Biuro kampania społeczna ma na celu uprzytomnienie kierowcom negatywnych skutków ich rozkojarzenia podczas jazdy.

Filmy ukazują piętnowane postawy kierowców na przykładzie bohaterów negatywnych. Żywe trupy nieprzytomne za kierownicą, mamroczące i wydające nieartykułowane dźwięki, mają odzwierciedlać stan umysłu ludzi oddających się rozpraszającym czynnościom podczas jazdy samochodem. Wygląd oblanych krwią, poobijanych zombie, przywołujący na myśl obrazy śmiertelnych ofiar wypadków drogowych, odstrasza od lekkomyślnych zachowań za kierownicą. W serii spotów pojawiają się rady dla kierowców, takie jak: „Nigdy nie rozmawiaj przez komórkę i nie pisz sms-ów podczas jazdy”, „Zanim ruszysz w drogę, ustaw sprzęt i przygotuj playlistę”, „Słuchaj – a nie oglądaj – wskazówek GPS-a. Nie rób notatek, nie studiuj map i nie wyszukuj informacji podczas jazdy”, „Zjedz przed wyjściem z domu lub zrób sobie przystanek podczas podróży”, „Upiększaj się przed wyjściem z domu”, czy wreszcie: „Nie bądź zombie. Nie warto”.

Atutem reklamy jest jej atrakcyjna, choć przerażająca, dowcipna forma, gra ucharakteryzowanych na zombie aktorów oraz klarowność przesłania: kierowcy z komórką w ręku to żywe trupy, samobójcy, ludzie bez wyobraźni i elementarnego poczucia odpowiedzialności, którzy stanowią zagrożenie dla siebie samych i otoczenia.  

Reklama jest odpowiedzią na raporty z wypadków drogowych w Stanach Zjednoczonych. Wynika z nich, że około 6 tysięcy ludzi rocznie traci w tym kraju życie w kraksach spowodowanych przez kierowców korzystających podczas jazdy z telefonów komórkowych. Narastająca plaga telefonowania i sms-owania w trakcie prowadzenia samochodu zbiera swoje żniwo pomimo penalizacji tego procederu w USA.
Magdalena Dembińska


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Zombie
Czas:
2012.3.29
Tematy:
Bezpieczeństwo ruchu drogowego
Kraje:
Stany Zjednoczone
Nadawca:
California's Office of Traffic Safety
Media:
Telewizja, internet
Wykonawca:
Glass Agency
Adresaci:
Kierowcy
Hasło kampani:
Don’t be a Zombie. It’s not worth it. (Nie bądź zombie. Nie warto.)





polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 26.01.2023

    Zrób coś za nic. Zostań dawcą szpiku


  • 17.01.2023

    Dbaj o siebie


  • 16.01.2023

    Bolt przedłuża współpracę z Feminoteką


  • 13.01.2023

    Jak reagują polskie gwiazdy na nagrania z ferm futrzarskich?


  • 12.01.2023

    (Nie) witaj szkoło!


  • 11.01.2023

    Gołąbek pokoju


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek