Zaczepić, wyzwać, zaszokowć i zmienić – 8 przykładów prowokacji
Kierowcy do domu!
„Zawiadamia się, że kierowcy, którzy stwarzają ryzyko zaistnienia wypadku powinni w weekend 24 – 26 2011 r. pozostać w domach!” – brzmiał komunikat nadawany w ramach spotu kampanii społecznej Narodowy Eksperyment Bezpieczeństwa „Weekend bez ofiar” zrealizowanej przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad. Przewrotne copy według twórców miało prowokować do autoanalizy własnego zachowania na drodze. W rezultacie część odbiorców nie odebrała tego komunikatu zgodnie z intencją nadawcy. Przykładem służą komentarze na stronie akcji na Facebooku: „Żegnajcie wyjścia na miasto – to chcecie powiedzieć?”, „Cel dobry, ale hasła z komunikatów i reklam drażnią mnie mocno”, czy ironiczne „Bezpiecznie siedziałem w swoim pokoiku. Całe szczęście, bo mogłem zginąć!”. Bilans zeszłorocznego weekendu bez ofiar na polskich drogach to 28 zabitych, 368 rannych, 1703 zatrzymanych nietrzeźwych kierowców.
Więcej o tej kampanii: Tutaj
CZYTAJ TEŻ:
-
23.04.2025
Nie bądź internetowym trollem
-
20.04.2025
Dove walczy z presją idealnego wizerunku
-
20.04.2025
Jeż, żaba i trzmiel ratują planetę
-
14.04.2025
Całkiem (nie)znany gatunek kwiatów
-
13.04.2025
Czy możliwy jest świat bez strachu? Kampania Feminoteki
-
07.04.2025
Hewi Metal dla Praw Dziecka